Később kaphatnak 64 GB-os adathordozót a Nintendo külsős partnerei

Egyelőre a 32 GB-os verzió a maximum, amit elérhetnek, de ára miatt sokan inkább még ennél is kisebbet választanak.

A Nintendo Switch az aktuális konzolok között különlegesnek számít a játékok fizikai adathordozója szempontjából, a Microsoft és a Sony konzoljaival ellentétben ugyanis nem Blu-ray lemezen, hanem memóriakártyán érkeznek. Ez persze magától értetődő, elvégre ez egy hordozhatóságra is kialakított gépezet, aminél az optikai meghajtó használata ellenjavallt.

Hirdetés

A szükséges ROM-ot a Nintendo régi partnerének számító Macronix biztosítja, méghozzá 8, 16 és 32 GB-os kapacitásban. A fejlesztőstúdiók azonban növelnék az adott játékkal szállított tartalmak méretét, ugyanis maga a hardver bírná, ha lenne elég tárhely, így a Macronix egy ideje dolgozik a 64 GB-os ROM-on, ami már igen kellemes kapacitást kínál, elvégre a Microsoft és a Sony konzoljaihoz elérhető 50 GB-os Blu-ray lemez is megfelel a legtöbb fejlesztő számára. Ilyen formában például a Nintendo Switch-re szállítható lenne akár 40-50 GB-os helyigénnyel rendelkező játék is, ami más formában nem realitás a gépbe épített 32 GB-os flashmemória következtében.

A Nintendo külsős partnereinek azonban várniuk kell, ugyanis a vállalat a 2019-es esztendő előtt nem tudja biztosítani az eredetileg 2018 második felére ígért 64 GB-os ROM-ot. A The Wall Street Journal információi szerint ennek technikai oka van, viszont a csúszás az érintett stúdiókat arra kényszerítheti, hogy elnapolják a 64 GB-os ROM-hoz tervezett játékaik Switch portját.

Az idő egyébként csak a probléma egyik része, ugyanis számolni kell az árral is. Jelenleg a Macronix igen drágán méri a Nintendo számára a memóriakártyákat, amit a Nintendo sem biztosít túl olcsón a partnereknek. Emiatt a legtöbb játék még mindig 8 és 16 GB-os ROM-on kerül leszállításra, még akkor is, ha ezzel extra letöltést kell felvállalni a felhasználó oldalán, a 32 GB-os ROM ugyanis számottevően drágább, mint egy 50 GB-os Blu-ray lemez, és ez az oka annak, amiért az egyes, Nintendo Switch konzolra kiadott multiplatform játékok többe kerülnek, mint más konzolokon. Erről Daniel Ahmad már korábban írt, ugyanis a Niko Partners elemzője szerint, ha egy kiadó az adott játékot 32 GB-os ROM-on szeretné biztosítani a Switch konzolra, akkor az 60%-kal többe kerül számára, mintha ugyanezt 50 GB-os Blu-Ray lemezen adná ki PlayStation 4-re vagy Xbox One-ra. Kitalálható, hogy a 64 GB-os ROM-mal sem lesz kellemesebb a helyzet, és egyértelműen látszik, hogy ezeket a költségeket a kiadók áthárítják a felhasználókra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés