Neve szól a HD DVD mellett?

A Penn Schoen & Berland Associates múlt hónapban publikálta a következő generációs optikai adattárolószabványokról szóló közvélemény-kutatásának eredményét, melyből kiderült, hogy a megkérdezett amerikaiak körében jelentősen nagyobb népszerűségnek örvend a Sony által életre hívott Blu-ray formátum, mint a Toshiba által pártfogolt HD DVD. A kutatással egy időben a HD DVD mellett nyíltan kiállt Warner Home Video közel 3000 DVD-lejátszóval rendelkező amerikait faggatott a két rivális formátummal kapcsolatban, ennek eredményét a kiadó egy napokban megjelent tanulmányban tette közzé.

Hirdetés

Tollbamondott válaszok

A kutatásban résztvevőket több csoportra osztották, és mindegyik esetben különféle fiktív helyzetek és állítások kapcsán „versenyeztettek meg” a két formátumot a megkérdezettekkel. A felmérés központi kérdése, mely szerint melyik jövőben megjelenő formátumot választaná a felhasználó, 51/25 százalékos arányban a HD DVD javára dőlt el, az eredményeket ugyanakkor nagy mértékben befolyásolhatta, hogy a kérdések számtalan manipulatív elemet tartalmaztak, ami – tekintve, hogy az átlagember szinte semmilyen háttérinformációval nem rendelkezik az új formátumokról – erősen megkérdőjelezi a kutatás hitelességét.

A problémát jól tükrözi a formátumok újdonságértékét firtató kérdésre adott válaszok aránya, mely szerint a megkérdezettek 22 százaléka véli úgy, hogy a Blu-ray rendszer jelentős újdonságnak számít, mindemellett 19 százalékuk vélekedik ugyanígy a HD DVD-ről, annak ellenére, hogy a Blu-ray lemezek fejlettebb technológiával készülnek, és jóval több adat tárolását teszik lehetővé a konkurens formátumnál.

„Ezt a három betűt láttam már valahol!”

Feltételezve, hogy a kiadók mindkét formátumot implementálják, azaz HD DVD és Blu-ray lemezeken egyaránt megjelenítik tartalmaikat, a válaszadók 47 százaléka HD DVD adathordozón vásárolná meg kedvenc filmjét, míg csak 30 százalékuk voksolna a Blu-ray mellett, 23 százalékuk pedig nem vásárolna ilyen lemezeket. Ez Steve Nickerson, a Warner Home Video marketingigazgatója szerint egyértelműen annak lehet a jele, hogy a HD DVD szabvány neve a korábbi rendszerek révén ismerősen cseng a potenciális vásárlók számára, így egy esetleges döntés során a jól ismert „branddel” szimpatizálnak.

Ugyanakkor egyre inkább trendszerűvé kezd válni, hogy a különböző kiadóvállalatok lándzsát törnek valamelyik formátum mellett, így természetesen erre vonatkozólag is elhangzott kérdés a felmérésben. A válaszok összesítése itt nem kis meglepetésként azt az eredményt hozta, hogy a válaszadók igen jelentős része (45 százalékuk) abban az esetben, ha csak egy formátum maradna életben, inkább elfordulna az új technológiától, míg 39 százalékuk a HD DVD-n, 16 százalékuk pedig a Blu-ray szabványú adathordozón kiadott filmet vásárolná meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés