A magyarok negyede igényelt netbankszolgáltatást

Hirdetés

A tavalyi év végén több mint 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a magyarországi hitelintézeteknél – derül ki GKIeNET – T-Home – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából. A lakossági mutató 4%-kal haladja meg három hónappal korábbi és 21%-kal az egy évvel korábbi szintet, míg a vállalatoknál a növekedés 5, illetőleg 13%-os. 2009 végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35% volt az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetében pedig 45% volt ugyanez az érték.

Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile
Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile

A jelentés arra is kitér, hogy mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2009. december 31-én több mint 2,9 millió lakossági és több mint 210 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. Az érintett három hónap során a lakossági ügyfelek száma 1%-kal, egy év alatt pedig 10%-kal növekedett, miközben a vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 1%-kal, 12 hónap alatt pedig mintegy 12%-kal nőtt. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 42% volt, míg a vállalati ügyfelek 27%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására vehetők igénybe. Az úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a bankkártyaszámmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán. A jelentés szerint tavaly év végén közel 280 ezer webkártya volt használatban hazánkban, ami 12%-kal több, mint egy negyedévvel korábban, és közel 40%-kal magasabb az egy évvel korábbi értéknél.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények