Hirdetés

Nagy lehetőséget kapott a Microsoft a kínai konzolpiac lerohanására

A Microsoft április közepén jelentette be, hogy az Xbox One Kínában is megjelenik, méghozzá a BesTV médiacéggel való társulás eredményeként, de ez önmagában még nem elég a sikerhez. Egyrészt kellenek speciálisan Kínához igazított tartalmak, másrészt a potenciális vásárlóbázis számára az Xbox One teljes ára nem túl kedvező, így valami megoldásra van szükség, annak érdekében, hogy a piac képes legyen beszerezni a gépet.

Hirdetés

Utóbbiban nagy segítség lesz a Microsoft új partnerkapcsolata. A China Telecom a kínai start pillanatától árulni fog Xbox One konzolokat, ráadásul ezeket konkrétan internet- és tévészolgáltatáshoz kötik. Ez tulajdonképpen egy előfizetéses modell, melynek alapvető eleme az Xbox One lesz, mint mindenes multimédiás szerkezet.

A Microsoft számára ez az üzlet hatalmas lehetőség, hiszen kihasználják a China Telecom törekvéseit a szélessávú internetelérés terjesztésére vonatkozóan, de nyilván magának a szolgáltatásnak is jót tehet majd, hogy hagyományos set-top box helyett egy Xbox One lesz a csomag része.

A Microsoft számára ez alapvetően egy hosszú távú befektetés lesz, hiszen a China Telecom ügyfelei részletekben fizetik ki a konzolt, de ez még így is megéri, hiszen gyorsan kialakítható egy viszonylag nagy vásárlóbázis, amelyre a fejlesztők építhetnek a Kínához igazított tartalmak szempontjából. Ez tipikusan az a szituáció, amivel mindenki nyer, és ilyen üzleti modell mellett az Xbox One már nagy eséllyel veheti fel a versenyt a kínai androidos konzolokkal szemben.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés