2017. október 17., kedd

Új matricákat hoz az Xbox One X

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Ezek jelzik majd, hogy egy játék kínál-e extrát az új gépen a gyengébb teljesítményű társakhoz képest.

A Microsoft a nyár elején jelentette be az Xbox One X érkezését, aminek a specifikációi már korábban nyilvánossá váltak, és ez alapján kijelenthető, hogy az eddigi legerősebb konzol lesz. Sőt, nemrég az is kiderült, hogy a fejlesztők több memóriát kapnak az eredetileg tervezettnél, illetve a redmondi óriáscég az idei Hot Chips rendezvényen mélyebben is taglalta a technikai újításokat.

Hirdetés

A fentiek azonban a hardvere vonatkoznak, nagy kérdés azonban, hogy ez miképp fog lecsapódni a szoftverekre. A The Verge által készített interjú alapján kijelenthető, hogy a Microsoft a két eltérő teljesítményű konzol kérdését nagyjából úgy oldotta meg, ahogy a Sony. Elsődlegesen új matricákat vezetnek be, amelyek közül az "Xbox One X Enhanced" jelzés lesz a legfontosabb. Ez utal arra, hogy a játékot már az új konzolra tervezték, így jobb minőséget biztosít a korábbi Xbox One gépekhez képest. Ez jelenthet nagyobb felbontású textúrákat, szebb effekteket, gyorsabb feldolgozást, a lényeg az, hogy a program ismeri az Xbox One X-et és nem a kompatibilitási módban használja.

A fentieket további két matrica egészíti majd ki. Az egyik a "4K Ultra HD", míg a másik a "HDR". Mindkettő nagyon egyértelmű, előbbi azt jelenti, hogy a játék natív 2160p-s kimenetet számol, míg utóbbi a HDR10 szabvány támogatására utal.


[+]

Persze az Xbox One X-et nem csak olyan felhasználók veszik, akik 4K-s tévével rendelkeznek, így erre is gondolt a Microsoft. Egyrészt a fejlesztő kialakíthat többféle beállítást, például egyet a Full HD-s, míg egy másikat a 4K-s tévékhez. Ezek közül a játékos tetszőlegesen választhat. Amennyiben egy játék ilyen beállítást nem tartalmaz, de 2160p-s kimenetet számol az új Xboxon, akkor maga a konzol mindenképpen ezt fogja figyelembe venni, és a Full HD-s, vagy más 4K-nál alacsonyabb felbontású kijelzőre a belsőleg készített képet leskálázza. A HUD sem jelent majd problémát, ugyanis a fejlesztők ezt az Xbox One-on már a kezdetek óta külön rétegen számítják, vagyis a képkockától függetlenül skálázható.

További extra, hogy az új konzolba gyorsabb merevlemez kerül, vagyis a töltési idők némileg csökkenni fognak. Ez minden programot érint, még azokat is, amelyek nem ismerik az Xbox One X-et. Utóbbiakat a Microsoft általánosan nem igazán részletezi, mivel sokféleképpen készültek a játékok, de amelyik frissítés nélkül maradó program támogatja a nagyobb sebességet és a felbontás növelését, annál számítani lehet a jobb futtatásra, illetve a jobb részletességre.

A Microsoft egyébként kifejezetten hatékonyan dolgozik az új masina támogatása szempontjából, ugyanis már 118 darab létező és érkező játék támogatja a rendszert. Ezek egy része persze korábban megjelent alkotás, amelyhez a fejlesztők készítenek egy frissítést.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.