2019. augusztus 20., kedd

Vélemény: működhet-e a Microsoft Hyperlapse technikája?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A SIGGRAPH alkalmával bemutatott Hyperlapse stabilizáló algoritmus hátrányokkal is rendelkezik.

A mai napon már írtunk a Microsoft Hyperlapse technikájáról, amelyről az alábbi hírben lehet is látni egy videót. A koncepció láthatóan nagyon jól működik a gyakorlatban, de vannak olyan részletek, amelyek a technikai oldalt is megvilágítják, és persze az erőforrásigény is előkerült.

A linkelt hírből leszűrhető, hogy a Microsoft célja a videó egyes szakaszainak felgyorsítása, de úgy, hogy az eredmény stabilizált maradjon. Mint ismeretes, a manapság használt megközelítés egyszerűen a videó egy kijelölt szakaszán például csak minden tizedik képkocka jelenítik meg, amivel így a séta részletei valamennyire megmaradnak, de az esemény mégis felgyorsítható. Ennek a koncepciónak a hátránya, hogy rendkívül remegni fog a kép, ami abból fakad, hogy egymástól távoli képkockákat vágunk be egymás után. Az utólagosan alkalmazható stabilizálási technikák ezzel a megoldással nem is kompatibilisek, hiszen az egymás utáni közvetlen tartalmak túl egyediek ahhoz, hogy az efféle algoritmusok hatékonyan működjenek.

Az új algoritmus a friss adatok birtokában eléggé egyedi módon működik. A Microsoft a teljes videót tekinti alapnak, majd annak tartalmát egy megközelítőleg korrekt háromdimenziós világgá formálja. Ennek tudatában az algoritmus második fázisa egy olyan optimális kameraútvonalat tervez, amely széles spektrumon stabilizálható, felkészülve a véletlen és zavaró kameramozgások eliminálására, ami az utolsó szakasza lesz a feldolgozásnak. Ezen a ponton már csak az új videó elkészítése van hátra a kiegyenlített gyorsításokkal. Az optimális kameraútvonal meghatározásával a rendszer elemzi az adott pillanathoz tartozó képi tartalmakat, amelyekből háromdimenziós geometriai vázat készít. Ez a váz már a kameraútvonalnak megfelelően forgatható, aminek következtében teljesen úgy lesz igazítva, hogy a lejátszás során a néző nagyon stabil gyorsított mozgást kapjon. A teljes működést az alábbi videó is bemutatja a gyakorlatban.

A Hyperlapse működésének azonban ára van. A Microsoft egy tízperces videó elkészítésére 300 órát szánt. Szerencsére az újabb, optimalizált algoritmus sokkal gyorsabb, de egy tíz perces videó feldolgozása egy normál PC-n még így is órákba, vagy akár egy teljes napba telhet. Ez az időigény a videó hosszának növekedésével csak rosszabb lesz, vagyis egy egész napnyi felvett anyag megfelelő feldolgozása hetekig is eltarthat még az optimalizált algoritmussal is.

A Microsoft szerint a sebességen nagyon sokat javíthatnának a grafikus vezérlők, hiszen rengeteg párhuzamos számításról van szó, illetve a geometria feldolgozása is nagyságrendekkel gyorsabb az efféle hardvereken, mint egy központi processzoron. Utóbbihoz szimplán nem illik ez a fajta feldolgozási modell. Egyelőre viszont csak a prototípus kód működik, de a végleges simítások elvégzése után teljes mértékben az algoritmus optimalizálására térnek át, hogy emberi mércével elfogadható időigény mellett is elvégezhető legyen a videók szakaszainak gyorsítása Hyperlapse technikával.

A vállalat a Hyperlapse rendszert egy program formájában is szeretné kiadni a Windows áruházba, ami persze nem most lesz, de egyértelműen ez a cél. Később, ha az alkalmazás népszerű lesz, akkor az Azure erejéből is lehetne gyorsítani a videók feldolgozását. Véleményünk szerint magára a technikára mindenképp lenne igény, de csak olyan formában, hogy egy normál anyagon ne kelljen hetekig dolgoznia a számítógépnek. A GPGPU vagy a felhő itt nagyon jó szolgálatot tehet.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.