Gyári támogatást kínál a Microsoft a variálható frissítési frekvenciára

A Windows 10 May 2019-es frisstésében megjelent egy VRR opció, ami alapvetően problémakezelésre való.

Hirdetés

Nagyjából másfél hete jelentette be hivatalosan a Microsoft a Windows 10 May 2019-es frissítését, amelynek van egy eddig titkolt képessége. Konkrétan egy VRR opció a grafikai beállításoknál, ami variálható frissítési frekvenciára vonatkozik, és minden G-Sync vagy Adaptive-Sync (FreeSync és G-Sync Compatible) technológiával kompatibilis monitorral működőképes.


[+]

A Microsoft szerint ez a beállítás nem teszi szükségtelenné a variálható frissítési frekvencia meghajtóban való implementálását, tehát az AMD és az NVIDIA eszközillesztőiben továbbra is a megfelelő konfigurációkat kell alkalmazni. A Windows operációs rendszerbe épített képesség inkább arra jó, hogy vannak olyan DirectX 11-es játékok, amelyek teljes képernyős módban egyszerűen nem kompatibilisek a variálható frissítési frekvenciával. Ezek egy részére a grafikus meghajtókból lehet reagálni, de nem biztos, hogy az adott gyártó mindre készít specifikus profil, vagyis végeredményben előfordulhat az is, hogy a játékos hiába rendelkezik a megfelelő hardverekkel, a VRR szolgáltatás nem fog működni. Nos, lényegében ezt a problémát oldja meg ez az új lehetőség. A működéséhez persze WDDM 2.6-os meghajtók kellenek, de az AMD és az NVIDIA legújabb csomagjai megfelelnek ennek a követelménynek.

A Microsoft alapértelmezetten nem aktiválja a szóban forgó VRR beállítást, így ezt a felhasználónak kell megtennie. Sajnos azonban nem elképzelhetetlen az sem, hogy bekapcsolt állapotban bizonyos, eredetileg jól működő játékok esetében problémák jönnek elő, tehát a megfelelő konfigurációt játékfüggően kell kitapasztalni. Persze ez még mindig jobb lehetőség, mintha egy alkalmazásra sehogy se lehetne rákényszeríteni a variálható frissítési frekvenciát.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés