Hirdetés

Nem tetszik a Microsoftnak az Apple és az Epic Games vitája

A vállalat közleménye tárgyilagosan elemzi, hogy miért baj az érintettek csatározása.

Hirdetés

Komoly vészharangokat kongatott meg az Apple múlt heti bejelentése, miszerint augusztus 28-án elzárják az Epic Games-t az iOS és macOS operációs rendszerekhez tervezett fejlesztőeszközöktől. A Microsoft egy közleményt adott ki az ügyben, amelyben Kevin Gammill, a vállalat játékfejlesztői részlegének vezetője tudatta az Apple-lel, hogy a redmondi óriáscégnek vállalati szintű, több éves licencszerződése van az Unreal Engine-re vonatkozóan, és például a Forza Street című játék ezen a rendszeren keresztül érhető el iOS-re.

Kevin Gammill szerint, ha az Apple nem biztosítja az Epic számára a fejlesztéshez szükséges technológiai hátteret, akkor arra kényszerítik a Microsoftot, hogy olyan döntést hozzon meg, amelyben választanak az iOS és macOS platformokon meglévő és későbbi potenciális ügyfeleik elhagyása, vagy egy másik videojáték-motorra való áttérés között.

A Microsoft a közleményben felhívja rá a figyelmet, hogy az Apple és az Epic Games vitájából eredő döntések negatívan hathatnak rájuk, illetve tulajdonképpen minden Unreal Engine-t használó, Apple operációs rendszereket célzó játékfejlesztőre, holott a például ezek az érintettek esetlegesen nem kívánnak részt venni ebbe a csatározásban. Mindemellett biztonsági szempontból az Apple saját felhasználóinak is gondjai adódhatnak, ugyanis a már elérhető, Unreal Engine-t használó játékokban esetlegesen felfedezhetnek olyan biztonsági réseket, amelyeket az Epic Games képtelen lesz javítani a fejlesztőeszközök nélkül, és ilyen esetben semmilyen frissítés nem várható az érintett programokhoz, ami aránytalanul nagy kockázatnak teszi ki az Apple operációs rendszerét választó játékosokat.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés