2018. december 14., péntek

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Az új GeForce-ok nem sugárkövetéses újdonságai

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Bár kevesebb figyelem hárul rájuk, de bizonyos szempontból hasznosabbak a DirectX Raytracingnél.

Az elmúlt héten kiderült, hogy mire képes a DirectX Raytracing a gyakorlatban, de az NVIDIA Turing architektúrája más újdonságokat is hozott, amelyekről kevesebb szó esik. Pedig bizonyos szempontból ezek sokkal hasznosabb dolgok, viszont szerencsétlenségükre nincs közük a sugárkövetéshez, így a marketing nem tudja olyan jól eladni őket. Érdemes viszont foglalkozni velük, mert a DirectX Raytracinggel ellentétben ezek pont sebességnövekedést hoznak.

Hirdetés

Az új GeForce-ok egyik legérdekesebb képessége a tartalomhoz igazodó árnyalás. Ez egy speciális Variable Rate Shading technika, utóbbi például ismerős lehet a virtuális valóságból, illetve a Shadow Warrior 2 normál kijelzők mellett is bevetette. A tartalomhoz igazodó árnyalás, amit az NVIDIA NAS (NVIDIA adaptive shading) néven emleget lényegében arról szól, hogy a natív minőséghez hasonló képet állítson elő a hardver kevesebb számítás elvégzéséve.


[+]

Az NVIDIA ezt vizuálisan veszteségmentes eljárásnak tartja, és lényegében az is, mert valóságban persze a kevesebb számítás miatt veszteség fellép, csak ez nagy eséllyel nem fog látszani a végső képkockán. A fenti képen meg is lehet tekinteni, hogy nagyjából miről van szó, a rendszer bizonyos blokkokat nem készít el teljes részletességű árnyalás mellett, így spórolva a hardver terhelésével, ami végeredményben nagyobb sebességet eredményez. A Wolfenstein II: The New Colossus című játék kap a héten egy frissítést, amivel a NAS aktiválható. Maga a funkció opcionális lesz, ha valaki mégis a teljes, lényegében natív minőséget szeretné élvezni, lemondva a sebességelőnyről.

A másik bejelentés a DLSS-t (Deep Learning Super-Sampling) érinti, amelyről már írtunk korábban. Azóta kiderült, hogy ez a fajta élsimítás konkrétan a beállított felbontás 75%-ával számol natívan, innen nyeri lényegében a sebességet a hagyományos TAA opcióhoz viszonyítva.

A DLSS kapcsán van jó és rossz hír is. Előbbivel kezdve, maga a technika a gyakorlatban is kipróbálható a Final Fantasy XV tesztprogram új verziójában, de utóbbira ugorva a Square Enix nemrég leállította magának a játéknak a fejlesztését, így lényegében töröltek minden további frissítést. Ezzel valószínűleg a DLSS Final Fantasy XV Windows Edition játékba való integrálásáról is le lehet mondani. Erről nyilván nem tehet az NVIDIA, az efféle váratlan helyzetekre sajnos nehéz felkészülni.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.