Már a GTX-es GeForce-okon is működik az RTX Voice

Az NVIDIA elkészítette a hivatalos támogatást a régebbi kártyákhoz, de ezeknél nagyobb teljesítménycsökkenésre kell számítani.

Az NVIDIA nagyjából egy éve leplezte le az RTX Voice nevű segédprogramját, amely képes kiszűrni a zavaró zajokat. Eredetileg az alkalmazás a GeForce vagy Quadro RTX sorozatú GPU-kkal volt kompatibilis, mivel a működéshez a beépített Tensor feldolgozókat használta. Ezek viszont nem elengedhetetlenül szükségesek, megfelelnek a normál shader feldolgozók is, hiszen képesek ellátni ugyanazt a feladatot.

Hirdetés

A zöldek most bejelentették azt a programverziót, amely hivatalosan is támogatja a GTX-es GeForce-okat, egésze a Kepler architektúráig visszamenőleg. Persze kiemelten ajánlott a legfrissebb Windows 10-es eszközillesztőt használni, ehhez van ugyanis belőve a rendszer.

Fontos kiemelni, hogy az RTX Voice működésének ára van a teljesítményre nézve. Eredetileg azért volt az RTX-es GeForce-okra korlátozva, mert a Tensor feldolgozók az alkalmazások nagy részében kihasználatlan részegységek, így a program csak a memóriaalrendszert terheli. Innen nagyjából nagyjából 6-10% közötti teljesítményvesztés mellett valósulhatott meg a működés bemeneti, illetve kimeneti hangfolyam szűrése esetén. Ha tehát mindkettőre szükség volt, akkor 12-20%-os deficittel kellett számolni. Ritka esetekben, amikor a játékprogram használ például DLSS-t is, a tempó csökkenése nagyobb lehetett, de ez már kifejezetten függött az alkalmazástól.

A GTX-es GeForce-ok esetében az RTX Voice nemcsak a memóriaalrendszert terheli meg, hanem a grafikai számítások elől veszi el a shader feldolgozókat. Emiatt nagyobb teljesítménycsökkenést eredményez majd a működése, de erre vonatkozóan nagyon nehéz általános adatokat közölni, mivel rendkívüli módon függ az adott alkalmazás terhelésétől, illetve a GPU architektúrájától. A felhasználóknak tehát egyénileg kell kísérleteznie, hogy a bemeneti, illetve a kimeneti hangfolyam szűrése belefér-e az adott konfiguráció képességeibe. Annyi segítség azért van, hogy maga az RTX Voice elsődlegesen számításigényes, tehát ha ennek extra teljesítményre van szükség hozzá, akkor nem a textúrarészletességet érdemes visszavenni, hanem sokkal inkább a számításigényes effekteket kell kikapcsolni az adott címen belül, így nyerhető vissza az elvesztett tempó nagy része.

Előzmények

Hirdetés