Már az energiahatékonyságban is király az új PowerVR

Hirdetés

Az Imagination Technologies G6200-as és G6400-as GPU IP-iről az elmúlt év elején írtunk először, majd az előző esztendő nyarán elérhetővé váltak a G6230-as és G6430-as megoldások, amelyeket decemberben a G6630-as opció követett. Az említett fejlesztések közül mindegyik az új generációs Rogue architektúrára épül, vagyis Series6 családba tartoznak. A licencelhető IGP-k között a legfőbb különbség, hogy az utóbbi hármas jobban lett optimalizálva, így azonos fogyasztás mellett jobb teljesítményre képesek, mint a első páros. Ezzel lényegében a G6200-as és G6400-as GPU IP-k sorsa meg is pecsételődött, hiszen ma már nem érdemes ezeket licencelni.

Imagination Technologies PowerVR G6100
Imagination Technologies PowerVR G6100

A Rogue architektúra alapjait nem részletezzük újból, hiszen a fentebb linkelt hírekben részletesen ki lett tárgyalva minden, még az is, hogy az említett fejlesztések milyen felépítést használnak. Elkészült azonban egy G6100-as IP is, ami jelen pillanatban a leghatékonyabb ultramobil GPU-nak számít, az energiaigény és a lapkán elfoglalt hely, valamint a teljesítmény szempontjából. A Rogue architektúra itt is adott, de a nyers teljesítmény azért nem lesz annyira eleresztve. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy a G6100-ban egyetlen egy Unified Shading Cluster (USC) található majd, amihez egy textúrázó blokk kapcsolódik.


[+]

A G6100 egyébként még így is elég jó teljesítményt nyújt. Az Imagination Technologies adatai szerint 300 MHz-en 31 GFLOPS-os nyers számítási kapacitással rendelkezik, ami meglepő adat, ahhoz képest, hogy ez a sorozat abszolút belépőszintű modellje. A tudás szempontjából az Imagination Technologies nem aprózta el. A G6100-as IP támogatja az OpenGL ES 3.0-t, az OpenCL 1.1-et és a Renderscriptet. Amiben a nagyobb testvérekhez képest hátrányos az új modell, az a DirectX API támogatása. A Series6 család tagjai ugyanis minimum DirectX 10-et kezelnek, de mindegyik IP-nek van egy DirectX 11-es opciója. Utóbbi gyakorlatilag kimerül a fixfunkciós tesszellátorban, amit nyilván nem kötelező kérni, mivel Android mellett csak a helyet foglalná. A PowerVR G6100-ból csak egyetlen kiépítés lesz, mégpedig olyan, ami az úgynevezett DirectX 9.3-as visszaskálázást támogatja. Az Imagination Technologies elmondta, hogy ezt a terméket elsősorban az androidos fejlesztésekhez szánják, így az energiahatékonyság oltárán kivettek belőle pár hardverelemet, amivel a DirectX 10 nem támogatható. Igazából ez teljesen logikus döntés. Ha a Windows piaca a G6100-zal nem cél, akkor feleslegesen foglalják a helyet a nem használt hardverelemek.

Az Imagination Technologies a jelenleg is zajló MWC-n azt is bejelentette, hogy elkészült a hitelesített OpenGL ES 3.0-s driverük az Androidhoz, aminek örömére két darab, új API-ra épülő demonstrációt be is mutattak, hogy miképp fut a Rogue architektúrán. Ezt a beágyazott videókban lehet megtekinteni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés