Már az Apple tvOS-t is támogatja a MoltenVK

Ráadásul frissült a Vulkan implementáció, emellett a SPIR-V shaderek is hatékonyabban konvertálhatók a Metal shader nyelvére.

Két és fél éve már annak, hogy furcsa módon megérkezett a Vulkan az Apple platformjaira. A szóban forgó, MoltenVK nevű fejlesztés gyakorlatilag a Vulkan API implementációja, ami direkten a Metal 1 vagy 2 API-n fut (amelyik elérhető), vagyis bizonyos értelemben felfogható egyfajta wrapperként is. A rendszer folyamatosan javul, és elsőként macOS-re volt elérhető, majd később megérkezett iOS-re, most pedig már a tvOS-sel is kompatibilis. Utóbbi egyébként nagyon hasonlít az iOS-re, tehát komoly munkát nem kellett bevetni a működés biztosításához, viszont a tesztelés jellemzően időbe kerül, ezért kellett ennyit várni rá.

A MoltenVK tehát mostantól igen széles skálán kezeli az Apple szoftveres hátterét: macOS esetében a 10.11-es vagy jobb, míg iOS és tvOS mellett a 9-es vagy jobb verzió szükséges, de ha az alkalmazás támogatja az IOSurfaces keretrendszert, akkor minimum az iOS és tvOS 11-es változata kell.

A frissítéssel a MoltenVK a Vulkan 1.2.148-as verzióját is implementálta, illetve javult az MSL-lel (Metal Shading Language) való kompatibilitás is, így a program oldalán szállított SPIR-V kódok hatékonyabban futnak majd az Apple eszközein.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés