Lenovo blog: 2016 történései

A Lenovo a legnagyobb számítógépes vállalatok közé tartozik, olyannyira, hogy 2016-ban a legnagyobb, 20%-ot meghaladó piaci részesedést vívta ki magának. Ilyen eredményt csak folyamatos fejlesztéssel történő előrehaladással lehet elérni, ebben pedig nem volt hiány náluk. Az év legelején, a CES-en mutatkozott be a vállalati szférába szánt ThinkPad notebookok frissített, Skylake processzoros, vagyis számozásában 60-ra végződő sorozata. Új taggal bővült az elit ThinkPad X1 termékcsalád is: a klasszikus notebook és tablet után a Lenovo által bevezetett, teljesen körbeforduló zsanéros, vagyis Yoga verziót is készítettek belőle. Technológiailag az új processzor mellett fontos érdekesség az első OLED kijelzős laptopok bemutatása.

Tabletek terén is otthonosan mozog a Lenovo, idén számos komoly újdonsággal jelentkezett, és természetesen korábbi modellcsaládjait is tovább finomította. Személyes kedvenceink a Microsoft nagyon sikerese Surface Pro készülékére hasonlító Miix modellek. Ezeket a 10-12 hüvelykes gépeket nem csak tartalomfogyasztásra, hanem munkára is egész hatékonyan lehet használni, ráadásul a Miix 300, 500 és 700 termékcsalád különböző teljesítményt és árazást kínál. Tovább erősödött a 360 fokban kihajtható kijelzős, kettő az egyben Yoga készülékek mezőnye is: a felső kategóriában a Yoga 910-et üdvözölhettük, a legérdekesebb újítás pedig egyértelműen a Yoga Book. Ez a 10,1 hüvelykes masina a billentyűzet helyére egy hatalmas érintőfelületet kapott, amire akár rajzolni is lehet kézzel vagy a mellékelt, komoly tudású tollal.

Egy olyan területen is gőzerővel fejleszt a Lenovo, ami a notebookos világon belül talán nem is lehetne távolabb a vállalati gépektől és a tabletektől. A játékra szánt óriáslaptopokról van szó, melyeket az Y széria tömörít. Korábban is voltak már ilyen gépei a Lenovónak, de az idén bemutatott, Razerrel közösen fejlesztett Y900 a középszintről az abszolút csúcsra katapultálja a márkát. Nem csak hardverszinten merült bele a Lenovo a játékosok világába, hanem az esportban is kipróbálta magát – no, nem az igazgatótanács kezdett el LoL-t és CS:GO-t játszani, hanem esport rendezvényeket indítottak. Idehaza a PlayIT rendezvényeken tartották a kétmillió forint összdíjazású Lenovo Y Kupát, amin a hazai pró gamer társadalom elitje mutatkozott be.

Játékokkal kapcsolatos új technológiák felé is nyitott a Lenovo. Különös figyelmet szentelnek a virtuális és kiterjesztett valóságnak, aminek a szórakozáson túl is lehetnek felhasználói területei. A Lenovo készítette az első, Google Tango projektet támogató eszközt, ami a Phab 2 Pro névre hallgató phablet. A technológia kulcsa az Intel RealSense kamerájához hasonló, 3D-s teret érzékelő kamera, ami fel tudja építeni környezetünk modelljét, ehhez a készülék képernyőjén extra elemeket adva. A VR és AR témájú fejlesztések közé tartozik az együttműködés a német Movidiusszal, amely speciális, úgynevezett vision processzort fejleszt.

Kíváncsian várjuk, milyen újdonságokat kínál nekünk a Lenovo 2017-ben, ezek első adagját szinte biztos, hogy már néhány napon belül, a CES-en megkapjuk.

Azóta történt

Előzmények