Hirdetés

2018. augusztus 21., kedd

Komoly értéknek tűnik a konzoloknál a visszafelé kompatibilitás

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Korábban erről igen korlátozott adatok voltak, de a Microsoft egy ideje ráeresztette az Xbox One-ra a régebbi címeket.

Az Xbox One konzolcsalád egyik érdekessége, hogy a Microsoft kínál visszafelé kompatibilitást is, vagyis a kiadott rendszerek képesek futtatni bizonyos Xboxra és Xbox 360-ra megjelent címeket. Jelen esetben már 500-nál is több játékról beszélünk, amelyek közül majdnem 20 az eredeti Xboxra jelent meg, vagyis ma már mondhatni, hogy klasszikusokról van szó.

A visszafelé kompatibilitás azért is nagyon érdekes, mert eléggé mostohán bántak ezzel a lehetőséggel a korábbi konzolgenerációknál. Egyedül a Nintendo próbált értékelhető módon építeni a régebbi konzolokra megjelent címekre, de a Switch megjelenésével kényszerűen feladták ezt az irányt. Ezen a piacon pedig érdekes kérdés lenne, hogy van-e egyáltalán jelentősége foglalkozni a kérdéssel. Játszanának-e a játékosok a régi címekkel, vagy mindenkit csak az újdonságok érdekelnek?

A Microsoft friss adatai szerint van jelentősége a visszafelé kompatibilitásnak, ugyanis elárulták, hogy az Xbox One játékosok egymilliárd órát töltöttek bejelentkezve úgy, hogy egy bizonyos Xboxra vagy Xbox 360-ra megjelent címmel játszottak az új konzolon. Ez az adat persze csak úgy lóg a levegőben, így nehéz viszonyítani, hogy mennyit is ér, de ha hozzávesszük, hogy az ID@Xbox programon belül kiadott játékokkal négymilliárd órát játszottak a felhasználók, akkor bizony az látszik, hogy a visszafelé kompatibilitásnak valós érték lehet. Ráadásul a vállalat nem tudja mérni azokat a helyzeteket, amikor a játékosok nem voltak online és úgy vették elő a régebbi címeket, vagyis a tényleges szórakozással töltött idő mindenképpen nagyobb lehet.

A dolog igazából abból a szempontból érdekes, hogy a háttérben lassan tervezni kell az új konzolgenerációt, és a Microsoft számára fontos kérdés, hogy a felhasználóbázis hogyan áll a kompatibilitás megőrzéséhez. Valószínűleg ezt bináris formában nem valósítható meg, de ha ennyien szórakoznak a régebbi címekkel, akkor már a tervezéskor érdemes úgy kialakítani a hardvert, hogy az előző konzol emulálása egyszerű és hatékony legyen.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.