Kiszáll a Sony az S-LCD-ből – a Samsung mindent visz

A japán Sony és a koreai Samsung még 2004-ben hozta létre közösen az LCD-paneleket gyártó S-LCD vegyesvállalatot, mely hosszú ideig sikeresen működött. Az idei év közben egyes források azonban már pletykálták, hogy az együttműködés a végét járja; a Sony ki akarja magát húzni az partnerség alól és eladná a részesedését a Samsungnak. Sőt, a japán vállalatot még az LG-vel is hírbe hozták, akivel állítólag a közeljövőben még szorosabbra fűzné a kapcsolatot.

A rengeteg pletyka után a Sony végre bejelentette hivatalos döntését, miszerint a vegyesvállalatban lévő 50 százalékos részesedését valóban eladja a Samsungnak, amiért ez utóbbi vállalat mintegy 930-940 millió dollárt fizet a Sony-nak. Ezzel párhuzamosan a két cég egy új stratégiai megállapodást is kötött az LCD panelek szállítására és beszerzésére vonatkozóan, hogy mindkét vállalat növelhesse versenyképességét a közeljövőben. Emellett a megállapodás azt is lehetővé teszi, hogy a két vállalat ezt követően is közös erővel fejlessze tovább az LCD technológiára épülő paneleket.

A tranzakció mindkét fél számára bizonyos előnyöket biztosít. A Sony-nak ezzel lehetősége nyílt pénzzé tenni az S-LCD-ben való részesedését és csökkenteni veszteségeit, ugyanakkor az LCD-panelek rugalmas és folyamatos beszerzése továbbra is biztosított marad az S-LCD-től. Igaz, ez utóbbi a normál piaci árakon történik majd, ugyanakkor most már nem kell fizetniük az S-LCD üzemeltetési- és gyártási költséginek rájuk eső részét. Az S-LCD tulajdonjogának megszerezése a Samsung számára stratégiai szempontból lesz előnyös, hiszen egyedüli döntéshozóként növelheti a rugalmasságot, a gyorsaságot és a hatékonyságot az LCD-panelek gyártása és az S-LCD-t érintő üzleti tevékenységek terén is.

A tervek szerint az üzlet január végéig lezárulhat, amennyiben a különböző hatóságok rábólintanak a döntésre, és a jóváhagyási eljárások során is minden rendben zajlik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés