Váratlan ajándékkal lepte meg a kínai kormány a játékosokat?

A Steam helyett mostantól a Steam China érhető el az országon belül, bár a normál kliens még működik.

A karácsony ugyan nem a keleti kultúrák ünnepe, de a globalizált világ következtében Kína sem tud teljesen elmenni mellette. Hivatalosan persze nincs ünnep az országban, viszont titokban sokan megtartják, és évről-évre egyre több város kerül feldíszítésre karácsonyszerű dekorációkkal. Ez egy tipikus van is, meg nincs is állapot, ami valószínűleg nem fog a jövőben jelentősen változni, de kétségtelen tény, hogy a karácsony valamilyen szinten nyomot hagy Kínán is.

Hirdetés

Most viszont a kínai kormány úgy néz ki, hogy egy ajándékkal lepte meg a PC-s játékosokat, bár sok érintett azt fogják erről gondolni, hogy bár ne tette volna. Konkrétan arról van szó, hogy Kínán belül elérhetetlenné vált a Steam webes áruháza, helyette az idén februárban bevezetett Steam China férhető hozzá, amit a Valve a Perfect World partnereként hozott létre.

A Steam China platformról annyit érdemes tudni, hogy teljes mértékben koordinálja kínai kormány, így csak az általuk jóváhagyott tartalmak jelenhetnek meg rajta, ezek is olyan formában, ahogy engedélyezik. Mindez az eredeti Steamhez viszonyítva eléggé sok limitációt jelent, hiszen a Steam China nem rendelkezik a Steam különböző szolgáltatásaival, megemlítve itt a marketet vagy a workshopot, de még fórum sincs. Ezeknél nagyobb szívfájdalom lehet, hogy amíg a Steamen elérhető játékok száma meghaladja az ötvenezret, addig a Steam China esetében ez a szám több nagyságrenddel kisebb. Ráadásul a kínai platform megköveteli a saját néven, azaz beazonosíthatóan történő regisztrációt, illetve az online játék lehetőségét este nyolc és kilenc óra közé limitálja, kizárólag péntek, szombat és vasárnap, valamint a hivatalos ünnepnapokon.

Maga a normál Steam kliens ugyanakkor még működik, erről számos kínai felhasználó számolt be, az áruházat viszont nem lehet elérni. Emiatt sokan inkább DNS-gyorsítótár-mérgezéses támadást valószínűsítenek a háttérben, de látszatra nem annak tűnik. A normál kliens működésének az oka sokkal inkább abban keresendő, hogy a Steam a CM-ekhez (connection managers) képes csatlakozni, emiatt a játékosszám sem esett vissza, hiszen a meglévő tartalmak elérhetők.

Kína egyébként nagy problémának látja a fiataloknál a videojátékot, és a játékidőt limitáló szabályozásokkal próbálják csökkenteni a játékfüggőséget. Az állami média egy nyáron megjelent cikkben konkrétan "spirituális ópiumnak" nevezte az online videojátékot, viszont később ezt a részt törölték az írásból, miután a nagyobb, játékipari cégeik részvényei zuhanórepülésbe kezdtek. Ettől függetlenül az pártállami narratíva nem változott, ami továbbra is károsnak tartja a gyerekek tanulmányaira és szociális érzékenységére nézve ezt a szórakozási formát.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés