A kínai autógyártók térnyerésével érdekes kérdés, hogy melyik volt a kínai NEV-ek (new energy vehicles), vagyis EV-k és hibridek legnagyobb exportpiaca? Belgium. Eddig.
Hirdetés
Ugyanis a jelentések szerint a kínai autógyártók igyekeznek a nem európai piacokon is növelni az eladásaikat, főleg annak fényében, hogy az EU vizsgálatot folytat a kínai EV-k árkedvezményei miatt.
Brazíliában így 13-szorosára nőtt az EV-k és plug-in hibridek exportja, áprilisban ez 40 163 darabot jelentett. Így második hónapja Brazília lett a kínai NEV-szektor legnagyobb exportpiaca, derül ki a CPCA adataiból. Januárban még csak a 10. legnagyobb exportpiac volt a brazil. Ott is nőnek egyébként az adók, mert a helyi gyártást ösztönöznék – ebben egyébként sok kínai gyártó is partner, a BYD és a Great Wall Motor is építenek helyi gyárakat.
A teljes autóexportot nézve Kína legnagyobb piaca Oroszország, a második legnagyobb pedig Brazília.
A kínai NEV-ek importja január és április között nagyot zuhant Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában és Norvégiában. Az EU vizsgálata miatt megakadtak a régióba az exportok, de ezzel párhuzamosan nagy hangsúlyt fordítanak a kínai gyártól Dél-Amerikára, Ausztráliára és az ASEAN piacokra.