Két új plazma TV a Samsungtól

Magyarországon a Samsungról elsősorban különféle hagyományos és LED-es háttérvilágítású LCD tévék jutnak az emberek eszébe, pedig a vállalat a plazma fronton is tartja magát. Ennek megfelelően azon kevés vállalat közé tartozik a Panasonic, az LG és a Hitachi mellett, akik még látnak fantáziát ebben a technológiában. Ráadásul nem is csak azért foglalkoznak ezekkel a modellekkel, hogy elmondhassák: ilyen is van a katalógusban, hiszen most két olyan plazma technológiára épülő modellt mutattak be, amelyek támogatják a Full HD felbontású 3D-s tartalmak lejátszását.

Hirdetés

Nem meglepő, hogy a két új készülék a Fabrizio termékcsaládba tartozik, hiszen a konszern mostanában e fantázianév alatt futtatja plazma tévéit. Mindkét készülék, így a 680-as sorozatba tartozó PN50C680GF, és a 490 szériába berobbanó PN50C490B3D is ötven hüvelykes kijelzővel operál, és a leglényegesebb különbség a dizájnban fedezhető fel közöttük. A 490 hozza a 4-es sorozatnál már megszokott vékonyabb kávát, a lekerekített éleket, és így kevéssé harsány, mint társa, amely a Samsung védjegyének számító kristály hatású éleket kapta.

Bár a vállalat egyelőre hivatalos közleményt nem adott ki a technikai specifikációkkal kapcsolatban, a válaszidő a pletykák szerint 0,001 ms körül alakul, és a készülékek megkapták a vállalat 600 hz névre hallgató interpolációs technológiáját is. Ennek köszönhetően állítólag jelentősen sikerül mérsékelni a 3D-s tévék rákfenéjének számító Crosstalk hatást, amikor is az ember egyik szeme a másiknak szánt információkat kapja meg, ezért aztán szellemképeket lát. A négy 1.4-es HDMI csatlakozó, a sokoldalú médialejátszó, a különféle integrált ECO szolgáltatások, illetve a DLNA tanúsítvány tulajdonképpen nem nagy meglepetés. Mint ahogy sajnos az sem, hogy a Samsung egyelőre nem közölt árakat, illetve azt sem lehet tudni, hogy mikortól lesznek elérhetők a tévék. Remélhetőleg azért eljutnak Európába és talán Magyarországra is a modellek, amelyektől a vállalat azt reméli, hogy segítségükkel sikerül megőrizni a TV-k piacának vezető pozícióját.

Előzmények

Hirdetés