Kész az Oculus VR fejlesztőkörnyezetének mobil verziója

Hirdetés

Az Oculus bejelentette, hogy hivatalosan is elkészült az Oculus Mobile SDK 1.0, amelyet a vállalat, elsődlegesen Samsung Gear VR-hez tervezett. A véglegesnek mondható, de persze továbbra is fejlesztés alatt álló fejlesztőkörnyezet legfontosabb előnye, hogy leválasztja a rendszerszintű funkcionalitást a fejlesztők programjairól. Ez nagyon fontos változásnak mondható, mivel az Oculus eddig csak úgy tudott hibajavításokat eljuttatni az adott fejlesztői eszközkombinációra, ha a frissített VrApi verzióval a fejlesztő újrafordította az éppen tervezett alkalmazást.

Az új konfigurációval a VrApi egy független API lett, így anélkül frissíthetővé vált, hogy az adott alkalmazást újra kellene fordítani. Ennek az előnyei egyértelműek, mivel az Oculus anélkül tud bizonyos hibákra javítást szállítani, hogy egyeztetni kellene az összes programfejlesztővel. Ilyen formában megjelenik egy új frissítési felület is, vagyis a GearVR-hez használt megfelelő okostelefon időnként frissít az új VrApi verzióra. Ha ez nem történik meg, akkor az adott program esetleg az indításkor figyelmezteti a felhasználók a frissítés elvégzésére.

Az Oculus Mobile SDK 1.0-ra épülő futtatási környezet a felhasználó számára lényegében így biztosít majd megfelelő élményt, ami a korábbi futtatási környezetekben valóban nem valósult meg. Ezzel a mobil virtuális valóság felnőtt a feladathoz, így végre megkezdheti a terjedését.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés