Hirdetés

Jelentősen csökkent a tévépiac az első félévben

A kínai gyártók viszont egyre komolyabb szerephez jutnak, és már a koreai gigászok pozícióit veszélyeztetik.

Hirdetés

A Business Korea magazin értesülései szerint a televíziós iparág nem zárt jó időszakot az idei év első felében. A piackutató cégek felmérései szerint az esztendő első hat hónapjában csupán 92,6 millió tévé fogyott, ami 6,6 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.


[+]

A gyártók számára ennél még fájóbb lehet, hogy a bevétel 12,5 százalékot csökkent. A globális gazdasági krízis tehát látványosan érezteti a hatását ebben a szektorban. Világszinten az első két helyen a Samsung és az LG áll az eladott darabszámot illetően, de a nyomukban már ott liheg a TCL 11,1 százalékkal, úgy hogy az LG alig többet, 13,7 százalékot ért el. A TCL, a Hisense és a Xiaomi együttes részesedése egyébként 27 százalékot tesz ki, ami bővülés a tavalyi 25,3 százalékukhoz képest.

A kínai vállalatok tehát jönnek fel, és az is tény, hogy jelenleg komoly változások figyelhetők meg az iparágban. A Samsung és az LG is saját panellel ellátott OLED televíziókat is kínál, emellett kisebb hangsúlyt fordítanak a hagyományosabb LCD technológiára. Az említett kínai riválisok viszont pont ez utóbbi területre fókuszálnak szinte kizárólag.

Előzmények

Hirdetés