2019. július 18., csütörtök

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

Gyártóspecifikus extra effekt van a Halo 5 Forge-ban?

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A vízfodrozódás effekt csak GCN-es Radeonokon jelenik meg, így felkerestük az érintetteket, hogy mi lehet a gond.

A hét elején derült ki, hogy az előző héten megjelent Halo 5 Forge játékkal nincs minden rendben. Legalábbis ami az effekteket érinti, mivel a vízfodrozódásra vonatkozó effekt egész egyszerűen csak a GCN-es Radeonokon fut le. A DirectX 12-t használva az ilyen esetek eléggé furcsák, mivel ennél az API-nál nagyrészt az alkalmazás felel a grafikus vezérlő kezeléséért, ami radikális mértékben csökkenti a meghajtóban keletkező hibák számát. Talán emiatt is indult az a fórum is a Redditen, amely azt a kérdést vetette fel, hogy extra effekt lenne-e az AMD kártyákra az említett játékban. Ezután látni mindenféle magyarázatot, kezdve attól, hogy a konzolokban AMD van, eljutva a GPUOpen belekeveréséig. Talán le sem kell írnunk, hogy ezek nem helytállók.

A probléma azonban érdekes, hiszen elméletben nem lehetetlen, hogy meghajtóhiba okozzon ilyet, a DirectX 12 alatt ehhez nagyon sok tényező véletlen együttállására van szükség. Emiatt felkerestük a játék fejlesztőit, és érdeklődtünk a jelenség iránt. Megtudtuk, hogy egyrészt nincs semmiféle gyártóspecifikus extra effekt a Halo 5 Forge-ban, másrészt a tesztelés során még GeForce-on is működött a vízfodrozódás. Ebből már kijelenthető, hogy biztosan egy apró hibáról van szó. Ezekre amúgy is jellemző, hogy a teszteken még működnek, aztán valami történik, és kész a baj. Valószínűleg egy-két hónapos GeForce driverekkel történhetett a minőségellenőrzésre vonatkozó teszt, és az elmúlt hetekben kerülhetett be olyan változás magában az NVIDIA DirectX 12-es implementációjában, ami ezt a problémát okozta.

Szintén megtudtuk, hogy a hibát a fejlesztők már vizsgálják, természetesen az NVIDIA-t is bevonva. Jelenleg nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy alkalmazásfrissítésre lesz szükség, annak ellenére, hogy a korábbi meghajtóimplementációval jó volt a játék. Feltételezhető, hogy az NVIDIA a korábbi implementációhoz nem szívesen térne vissza, így ha az új implementáció nem hibás, akkor jobb, ha a játékot igazítják az új meghajtóhoz.

Arra sajnos nem kaptunk konkrét választ, hogy mikorra lesz javítás, és konkrétan milyen formában, de a külföldi fórumokon keringő extra effektekről és GCN-es kötődésről szóló híresztelések nem igazak.

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.