Hirdetés

(Frissítve!) Nevünkkel, képünkkel, ajánlásunkkal hirdetne a Google

Lassan annyi adatvédelmi beállítási lehetőség lesz a Google különböző szolgáltatásaiban, hogy bármennyire figyelünk, úgyis elsiklik a figyelmünk egyik vagy másik felett, ezzel pedig hozzájárulásunkat adjuk ahhoz, hogy a cég valahol, valamilyen módon felhasználja a rólunk tárolt információkat. Persze ez nem meglepő, hiszen a vállalat szinte összes termékéért, szolgáltatásáért így fizetünk, és sokan vannak olyanok, akiknek az „ingyenességért” cserébe ez teljesen elfogadható ár.

Akiknek viszont nem, azok nem árt, ha odafigyelnek a napokban frissített, és november 11-én életbe lépő általános szerződési feltételekre, ugyanis a frissítés szerint a Google a keresési eredmények mellett, valamint az AdSense-et használó oldalakon elhelyezett reklámok mellett megjelenítheti a Google Pluson nyilvánosan hozzáférhetőnek beállított nevünket, fényképünket, az adott termékhez kapcsolódó valamilyen korábbi ajánlásunkkal, megosztásunkkal együtt.

Hirdetés

A Google összefoglalója szerint: Ami a hirdetésekben megjelenített megosztott ajánlásokat illeti, profilnevének és -fotójának felhasználását Ön állíthatja be a Megosztott ajánlások beállítássegítségével. Ha a beállítást „ki” értékre állítja, profilneve és -fotója sem kedvenc péksége hirdetésében, sem más hirdetésekben nem jelenik meg. Ha korábban úgy tájékoztatta a Google-t, hogy nem szeretné, ha +1-ei megjelennének a hirdetésekben, akkor természetesen a beállítás frissítése után a továbbiakban is tiszteletben tartjuk ezt a döntését. A 18 éven aluli felhasználók tevékenységei nem jelennek meg a hirdetések megosztott ajánlásaiban és egyéb környezetekben.

Frissítés: Ez (legalábbis számunkra) nem volt teljesen egyértelmű, de a Google magyar képviseletétől megtudtuk, hogy a hirdetések mellett szereplő ajánlások "láthatósága" örökli a Plusban eszközölt eredeti beállításainkét, azaz ha csak egy szűk kör láthatja, hogy mit osztunk meg, akkor a hirdetésekben is csak nekik jelenhetünk meg. Tehát, nem csak a "Megosztott ajánlások beállítása" oldalon tudjuk befolyásolni az új rendszer működését, hanem a Plusos megosztási preferenciáinkkal is, és ezek november 11-e után nem fognak megváltozni.

Az erre szolgáló oldalon alapbeállításban egyelőre ki van kapcsolva a hozzájárulás, de arról egyelőre nincs információ, hogy a módosított ÁSZF életbe lépése után az érintett (tehát 18 évnél idősebb) felhasználóknál ez automatikusan igenre módosul és utólag lehet kikapcsolni, vagy továbbra is marad a jelenlegi megoldás.

Így fognak kinézni a személyes ajánlások a hirdetések mellett
Így fognak kinézni a személyes ajánlások a hirdetések mellett [+]

A változtatás természetesen újra nagy port kavart a civil adatvédelmi egyesületek, szervezetek körében, és a Google az EU részéről is kiemelt figyelemre számíthat az új típusú adatfelhasználással kapcsolatban. Jan Philipp Albrecht, az EU-ban az adatvédelmi törvények felülvizsgálatának fő támogatója szerint vissza kell térni a tisztességes bánásmódhoz és az átlátható döntéshozatalhoz az állampolgárok átverése helyett – a képviselő azonban ezt általánosságban, nem pedig kifejezetten a Google mostani lépésére értette.

A Facebook egy ideje már működtet hasonló szolgáltatást, bár ott az „ajánlásunk” csak az oldalon belül, az ismerőseink hírfolyamában jelenik meg, és csak akkor, ha a hirdető direkt ilyen típusú hirdetési megoldást rendel. Ugyan a közösségi oldal felhasználó bázisa jóval magasabb, mint a Plusé, és felhasználóinak aktivitása is magasabb, a Google egyéb kapcsolódó szolgáltatásai, valamint a hatalmas AdSense hálózat miatt a Google megoldása a konkurensénél szélesebb réteget is elérhet.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények