Hirdetés

Nagyon hasítanak a játékosoknak szánt kijelzők

A nagy frissítési frekvenciájú modellek csak egy kis szeletét teszik ki a piacnak, viszont egyre nagyobb szerephez jutnak.

A piackutatók meglehetősen borúlátóak voltak az LCD monitorok piacával kapcsolatosan, már ami az idei évre vonatkozó adatokat illeti, ugyanis darabszámban és árbevételben is csökkenést jósoltak a 2015-ös esztendőhöz viszonyítva. Ehhez képest most úgy tűnik, hogy ezek a rémálmok nem válnak valóra, ehelyett az a forgatókönyv a legvalószínűbb, miszerint a 2016-ban leszállított kijelzők összesített darabszáma a tavalyi évhez hasonlóan fog alakulni.

Hirdetés

A DigiTimes szerint ez részben a nagyvállalati, illetve más részben a játékosoknak szánt kijelzőknek köszönhető. A tavaly leszállított 120 millió darab kijelzőből 550 000-600 000 darab volt magas (legalább 144 Hz) frissítésre képes "gamer" kijelző, addig az idei évben ez a mennyiség meghaladja az 1,2 millió darabot. Ez ugyan csak 1%-a a teljes piacnak, ami nem tűnhet soknak, de a gamer termékeken általánosságban véve sokkal nagyobb a profit, így ez a mennyiség az értékét tekintve 3%-nak felel meg. Ez a trend pedig folytatódni fog, a 2017-es évre leadott előrendelések alapján az 1,2 millió darab jövő év végére 2,5 millióra hízhat, míg a 2018-as évre 3,5 millió leszállított darabot prognosztizálnak, bár erre még korai mérget venni.

Jelenleg három gyártó, az Acer, az ASUS és a BenQ vezeti ezt a piaci szegmenst, és küzdenek egymással az élen. A 144 hertzes frissítésre képes kijelzők piacán az ASUS bír a legnagyobb, 35 százalékos részesedéssel, ezt követi a BenQ 22-24 százalékkal, majd mögöttük az Acer 17-19 százalékkal. Tekintettel arra, hogy a gamer termékek piaca felfelé ívelőben van, teljesen érhető, hogy egyre több vállalat száll fel erre a vonatra, és kezd komolyabban gamer monitorokkal foglalkozni (a teljesség igénye nélkül AOC, HP, Lenovo, LG, Samsung, stb.), így a közeljövőben a három vezető gyártónak még több konkurenssel kell megbirkóznia.

Érdekes statisztikai adat a kijelzők képátlója is. A hagyományos kijelzőknél a legelterjedtebb a 21,5 hüvelyk, míg a második helyen a 23-24 hüvelykes kategória áll. Ezzel szemben a játékosoknak szánt modelleknél a leszállított darabok 70 százalékát a 300-500 dollár közötti, 24 hüvelykes modellek teszik ki, majd ezt követik a 350-900 dollár közötti árcédulával ellátott 27 hüvelykes, majd 34-35 hüvelykes gamer modellek.

A jövőben az ennél nagyobb kijelzőkre is lehet igény, főleg az EU és USA piacokon. Szintén érdekes az ívelt modellekre vonatkozó darabszám, amiről ugyan nem közöltek pontos adatot, de megjegyezték, hogy nem igazán növekedett a tavalyihoz képest, de az előrejelzések azt mutatják, hogy ennek felfutása szintén a jövő évben várható gamer körökben. A jó hír, hogy 2017-ben stabilizálódhat a kijelzőpanelek piaca, azaz megszűnhet a hiány és megállhat az árak emelkedése is.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés