Felemás volt a CeBIT America

Hirdetés

A tervezett 20 ezerrel szemben csupán 12 ezren voltak kíváncsiak az első CeBIT America rendezvényre. Az eredmény már csak azért is meglepő, mert az Egyesült Államokban lévő vállalatok piaci részesedése az információ- és kommunikáció-technológiai világpiacon kereken 40 százalék. Nem is a kiállítókkal volt a baj, a 400 vállalat és szervezet standjai körül azonban csak ritkán volt tömeg tapasztalható.

Ernst Raue, a rendezvényt szervező Deutsche Messe AG elnöke azonban így is elégedett volt. Manhatttan utcáin úgy nyilatkozott, hogy nagy eredmény a 12 ezres látogatói szám, főleg az iraki háború, az atípusos tüdőgyulladás (SARS) és a gazdasági válság fényében. Így is sokan utaztak New Yorkba az Egyesült Államok minden tájáról.

Mint Raue mondta, a tervük az volt, hogy minden kontinensen legyen egy CeBIT és ez most elérhető közelségbe került. Hannover (Európa), Shanghaj és Isztambul (Ázsia), valamint Sydney (Ausztrália) után most már az amerikai kontinensen is van ilyen rendezvény, már csak Afrika hiányzik a sorból.

Herbert Schmalstieg, Hannover főpolgármestere, a Deutsche Messe AG felügyelőtanácsának elnöke azonban nem tagadta, hogy ha nem lenne a CeBIT, lennének helyette más rendezvények. Az is igaz szerinte, hogy nincs nagyon konkurenciája a CeBIT-nek, ugyanakkor viszont minden külföldi CeBIT a hannoveri főrendezvénynek csinál reklámot. A shanghaji kiállítás után például ötszörösére nőtt a Hannoverben kiállító kínai vállalatok száma.

Ernst Raue persze nem tagadja, hogy fontos a bevétel. Eddig minden harmadik kiállítás után voltak csak nyereségesek, az ő célja azt elérni, hogy már minden második rendezvény után azok legyenek. Így például ha a 2005-ig rendezett amerikai CeBIT kiállításokból egy sem lesz nyereséges, akkor "bezár a bazár" az Egyesült Államokban.

Előzmények

Hirdetés