A fejlesztők rákaptak a DirectX 11.1-re

A nemrég megrendezett GDC alatt számos információ látott napvilágot a DirectX 11.1 kihasználásáról. A fejlesztők abban egyetértenek, hogy a rendszer lényeges előrelépés a DirectX 11-hez képest, és az új játékok fejlesztését már Windows 8-on végzik, főleg a frissen bemutatkozó shader tracing API miatt, mivel ennek segítségével jelentősen egyszerűsödik a bonyolult compute shader programok debugolása. Ennek az eredménye azonban átmenthető a korábbi operációs rendszerekre is, így a játékosok körében elterjedt Windows 7-re. Több fejlesztő viszont azon a véleményen van, hogy a DirectX 11.1 Windows 8-hoz kötött újításai is igen kedvezők, így a jövőben a Microsoft új operációs rendszere valós előnnyé válik a játékosok számára.

A GDC-n a fejlesztők lényegesebb részleteket ugyan nem közöltek, de már tudni lehet, hogy a GRID 2, a Total War: ROME II és a Battlefield 4 biztosan támogatni fogja a DirectX 11.1-es API-t, és a beépített újítások Windows 8-on aktiválhatók. Lényegesebb információkat csak Johan Andersson, a DICE programozója adott a Frostbite 3 nevű motorról. Az erre épülő játékok (például Battlefield 4) képesek lesznek a címtérnek megfeleltetni a dinamikus pufferek SRV-it (shader resource views), illetve a dinamikus constant puffereket a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE funkcióval. Ez az optimalizálás csökkenti a CPU-ra helyezett terhet, és ebből az előzetes mérések szerint átlagosan 10% gyorsulás nyerhető. Ehhez Windows 8 operációs rendszer szükséges, de jó hír, hogy bármilyen legalább DirectX 11-es API-t támogató hardver képes élni az újítás előnyeivel.

A DirectX 11.1-es API új funkcióit egyébként főleg a sebességnövelés céljával szeretnék használni a fejlesztők. Persze nem kizárható a képminőség javítása sem egy-egy új effekttel, de a jelenlegi információk alapján ez egyelőre nincs tervben. Valószínűnek tartjuk, hogy a Frostbite 3 motor újítása több játékban is visszaköszön, hiszen egyszerűen implementálható funkcióról van szó, és értékelhető teljesítménytöbbletet kínál. Várhatóan ezek az előnyök a játékosokat is meggyőzik a Windows 8-ra való átállásról, hiszen a hardver cseréje nélkül mindenki örül a gyorsulásnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés