Európa online 2009

Az Európai Unió 27 tagállamában a háztartások 65 százaléka rendelkezett interneteléréssel az idei első negyedévében, ez 5 százalékos növekedést jelent 2008 ugyanezen időszakához képest. A széles sávú kapcsolatok száma a teljes piacot nézve arányaiban 56 százalék volt, ez pedig 7 százalékos emelkedés a tavalyi esztendő első trimeszteréhez viszonyítva – derült ki mindez az Eurostat tegnap kibocsátott statisztikai jelentéséből. Ha a 2007-es évet is szemügyre vesszük, a változás pozitív irányba 11, illetve 14 százalék.

Az országokra lebontott adatokat böngészve az élen Hollandia áll, ahol a háztartások 90 százaléka már online, a széles sávú kapcsolatok száma pedig összesen 77 százalékot tesz ki. A további sorrend (zárójelben az összes háztartás interneteléréssel, majd a széles sávú kapcsolatok százalékos aránya a teljes piacon): Luxemburg (87%, 71%), Svédország (86%, 80%), Dánia (83%, 76%), Németország (79%, 65%), Finnország (78%, 74%) és az Egyesült Királyság (77%, 69%). A legrosszabb mutatókkal Görögország (38%, 33%), Románia (38%, 24%) és Bulgária (30%, 26%) rendelkezik.

Táblázat: Eurostat 1
Forrás: Eurostat

Hazánk az erős középmezőnybe pozícionálható: itthon a háztartások 55 százaléka online, a széles sávú kapcsolatok a teljes piac 51 százalékát fedik le. A térségben éppen megelőzzük a cseheket (54%, 49%), viszont előttünk járnak a szlovákok (62%, 42%) és a lengyelek (59%, 51%) is.

Daan van Buyten a hálón

Hirdetés

Életkor szerint is készült statisztika a nethasználatról. Kiderült, hogy a tagállamokban 2009 első negyedévében a 16-24 éves korosztály 73 százaléka lógott a neten szinte minden nap, míg a 16-74 éves korcsoport ehhez képest csak 48 százalékban képviseltette magát a világhálón. Ismét Hollandia győzött az abszolút fiatalok körében 90 százalékos aránnyal, mögötte a dánok, az észtek (mindkettő 88%), a finnek és a svédek (mindkettő 87%) következnek, míg a legkevesebb ifjú Írországban (58%), Görögországban (57%), végezetül Romániában (41%) szörföl a weben. A kibővített korcsoportban a legtöbb internetező holtversenyben holland vagy svéd (73%), picit lemaradva dán (72%), esetleg luxemburgi (71%). Érdekesség, hogy a nem EU-tag Izland a maga 94%, illetve 82%-os mutatójával simán maga mögé utasítja a teljes mezőnyt.

Magyarország az EU-27 átlagán felül teljesített a fiatalok körében, hiszen a hazai 16-24 éves korosztály 74 százaléka netezik rendszeresen – ezzel viszont megint csak a cseheket (62%) tudjuk megelőzni, előttünk állnak a lengyelek (77%), és a szlovákok (78%) is. A 16-74 esztendősek körében egy picit lemaradunk az átlagtól, ugyanis 46 százalékot értünk el; térségünkben a csehek 34%-ot, a lengyelek 39-et, míg a szlovákok 49 százalékot produkáltak.

Nem veszünk semmit!

Végezetül megmérték az online vásárlások számát is: az Unió állampolgárainak 37 százaléka vásárolt terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül az elmúlt 12 hónapban. Kitűnik, hatalmasak az eltérések az egyes országok között. A legtöbben az Egyesült Királyságban (66%) használták a webet áruházként, majd következnek a dánok (64%), a hollandok és a svédek (63-63%); alig vásárolnak viszont a görögök (10%), a lettek (8%), a bolgárok (5%) és a románok (csak 2%).

Táblázat: Eurostat 2
Forrás: Eurostat

A magyarok sem szeretnek online költekezni. 16 százalékon állunk, ezzel az összes térségbeli országgal szemben hátrányt (ha nem is túl jelentőset) könyvelhetünk el: a csehek 24, a lengyelek 23, a szlovákok pedig 28 százaléka vásárolt a weben az elmúlt 1 évben.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények