Hirdetés

Európába érkezett a GeForce 3D Vision

Régi számítógépes motorosok biztosan emlékeznek még az ilyen-olyan háromdimenziós térérzetet keltő megjelenítő eszközökre, speciális 3D sisakokra és szemüvegekre. Előbbiek szemünk elé helyezett, pici LCD kijelzőkre, utóbbiak az akkoriban egyeduralkodó katódsugárcsöves monitorok magas képfrissítési frekvenciájára támaszkodtak. A sisakok drágaságuk és kényelmetlenségük miatt haltak ki, a szemüvegek mögül pedig kifogytak a monitorok.

Jó egy éve viszont az NVIDIA újra előásta a szemüveges megoldást, mert feltűntek olyan LCD monitorok (és projektorok), melyek képesek a technológiához szükséges, 120 Hz-es képfrissítésre. Leporolták a régi meghajtóprogramokat, és készítettek egy egészen elegáns szemüveget, ami a kijelzővel szinkronban takarja el a jobb vagy bal szemet. A monitoron mindig az „aktív” szemnek megfelelő kép látható, így sikerül elhitetni az aggyal, hogy nem egy sík, kétdimenziós képet, hanem egy térbeli jelentet lát.


Szemüveggel nézve ez 3D-s – de tényleg!

Két bökkenője volt eddig a GeForce 3D Vision elterjedésének, de az egyik elhárult – legalábbis részlegesen. Néhány napja egyes európai országokban (Anglia, Skandinávia, Hollandia) már kapható a szemüveg és a hozzá való, 22 hüvelykes, 120 Hz-es Samsung SyncMaster 2233RZ monitor. A két eszköz együtt 479 (kb. 137 000 Ft), maga a szemüveg pedig 159 euros áron (kb. 45 000 Ft) vásárolható meg. Most már csak azt kell kitalálnia a vállalat marketingeseinek, hogyan lehet eladni egy olyan eszközt, aminek képességei csak élőben mutathatóak be, képen vagy videóban nem.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés