Hirdetés

Vélemény: értelmetlen korlátozást kap a PC-s Call of Duty: Ghosts

Végre valahára megjelent a Call of Duty: Ghosts című alkotás, mely igen érdekesnek tűnik a PC-s játékosok szemszögéből, ugyanis a program a nagyon magasnak tartott minimális gépigényt abszolút betartatja a felhasználókkal. Ez főleg a memória szempontjából jelenthet problémát, mivel a játék 6 GB-nyi RAM alatt el sem indul a PC-ken. Ez persze rá van írva a dobozra, vagyis vásárlás után nincs helye reklamációknak, de ennyire szigorú ellenőrzést rég láttunk már.

Hirdetés

Az okokat többen vizsgálják, de igazából a legérdekesebb ténymegállapítás a tesztek alapján, hogy a játék még maximális részletesség mellett sem igényel 2 GB-nál több memóriát. Vannak persze szituációk, ahol 2,1 GB is lehet a memóriahasználat, de ennél többet még senki sem mért. Ennek tudatában teljesen érthetetlen a 6 GB-os abszolút és felülbírálhatatlan igény. Legalábbis hivatalosan felülbírálhatatlan, ugyanis a hacker csoportok már kézbe vették a játékot, és készítettek egy olyan módosítást, ami gyakorlatilag azt hazudja a programnak, hogy a gépben megvan a futtatáshoz szükséges memóriakapacitás – még akkor is, ha ez nincs így. Ezt az opciót nem próbáltuk ki, ugyanis messze nem hivatalos módosításról van szó, de rengeteg beszámoló alapján működik. Ráadásul olyannyira jól, hogy még 2 GB memóriával rendelkező gépen is hibátlanul fut a program, mindenféle akadás és egyéb probléma nélkül. Még jelen korunk abszolút innovációjának beharangozott halakra vonatkozó mesterséges intelligencia is működik, vagyis az apró uszonyos állatkák elúsznak a játékosok elől, pont úgy, ahogy azt 17 éve tették a Nintendo 64-re megjelent Super Mario 64-ben.

Egyébként maximális részletesség mellett 3 GB-nyi memóriát még a módosítást végző hackerek is ajánlanak, de állításuk szerint több nem szükséges. Az viszont lényeges kérdés, hogy miért követel a játék 6 GB-nyi memóriát, ha nem használja ki ezt a mennyiséget? Erre sajnos senki sem tudja a választ. Esetleges indok lehet, hogy az új motor memóriamenedzsmentje hibás, így ritkán előfordulhatnak olyan szituációk, ahol csak 6 GB memória mellett biztosítható a stabilitás. Nyilván ez egy programozással kapcsolatos probléma, de kicsi az esélye, hogy egy ilyen hibát a feltérképezés után ne javítsanak a fejlesztők. Rossz nyelvek szerint a 6 GB-os követelmény tisztán csak üzlet, amivel az Activision a konzolra próbálja terelni a maradék PC-s játékosbázis mozdítható részét. Ennek az anyagi vonzata nyilván nagyon kedvező a kiadó számára, hiszen több bevételhez jutnak a Call of Duty: Ghosts és a később megjelenő részek konzolra történő értékesítéséből. Persze ma már 6 GB-nyi memória vásárlása nem egy komoly anyagi teher, de itt inkább az elveken van a hangsúly, hiszen miért kellene bárkit rákényszeríteni hardvervásárlásra, ha a program igazából nem is igényli.

Mindezek mellett a Call of Duty: Ghosts esetében a legtöbb kritikát a technológia megvalósítás kapja, ami a közvetlen konkurens Battlefield 4-hez viszonyítva drámaian vérszegény. Persze nem feltétlenül sportszerű egy technológiai szempontból élen járó DICE-hoz hasonlítani az Infinity Ward fejlesztőgárdáját, amelyet Robert A. Kotick (ismertebb nevén Bobby Kotick), az Activision elnök-vezérigazgatója alaposan megcsonkított az elmúlt években a vezető technikai szakemberek elzavarásával. A Call of Duty egy ideje amúgy sem jelentett komoly grafikai húzóerőt. Technikai minőség szempontjából a futottak még kategóriát képviselték, amitől nyilván még jó lehetett maga a játék, hiszen az élmény független a grafikától, de az új videojáték-motor nem ártott, hiszen a konkurencia nagyon ellépett. Az Activision pechére az olló nem szűkült eléggé. A Call of Duty: Ghosts grafikai minősége évekre van attól a szinttől, amit egy Crysis 3 vagy egy Battlefield 4 felmutat. Egyedül a játék pályadizájnja emelhető ki, vagyis a művészek tényleg nagyszerű munkát végeztek, részben elfedve a programozók átlag alatti produkcióját.

Igazából a Call of Duty: Ghosts című játékot továbbra sem a grafika fogja eladni, hiszen most sem versenyeznek az élmezőnnyel. A 6 GB-os memóriaigény azonban tényleg abszolút érthetetlen és megmagyarázhatatlan. A hackerek munkássága után nem lepődnénk meg rajta, ha készülne egy hivatalos javítás a megkötés feloldására, hogy jóval több PC-n induljon el az alkotás. Ha ez nem történik meg, akkor egyre nagyobb hangerővel fog szólni az a pletyka, miszerint az Activision konzolra akarja kényszeríteni a megmaradt PC-s játékosbázisát.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés