Az Electronic Arts mégis megtartja magának a Frostbite-ot?

Az Electronic Arts még márciusban utalt rá, hogy a Frostbite videojáték-motor új verziójára is kidolgoznak valamilyen licencelhetőségre vonatkozó konstrukciót, ami részben válasz lett volna az új Unity, Unreal Engine és CryEngine előfizetéses modelljére.

A Frostbite Team által közzétett hivatalos Twitter üzenetre sokan felkapták a fejüket, hiszen bár minden videojáték-motornak vannak kiemelkedő előnyei, de a Frostbite 3 különlegességei közé tartozik, hogy rendkívül jól kezeli a komplex jeleneteket, rengeteg – képkockánként akár 3000 darab – dinamikus fénnyel, illetve félelmetesen egyszerű vele dolgozni, és ez a vezető oka annak, hogy a Battlefield 4-ben olyan fizikai szimulációt láthatunk, amit más játékokban nem igazán. Ezek mellett a Frostbite 3 által alkalmazott leképző a komplex jelenetekben bármelyik más videojáték-motor leképzőjénél gyorsabb.

Ezeket az előnyöket persze többnyire a rendelkezésre álló tőke adja, hiszen az Electronic Arts egy valóságos kolosszusnak tekinthető a Unity, Unreal Engine és CryEngine fejlesztésével foglalkozó cégekhez képest, tehát az anyagi lehetőségeik is messze túlmutatnak a kisebb vállalatokénál. Ilyen háttérrel nyilván nem nehéz felépíteni egy Frostbite 3-at, és ez tette olyan izgalmassá azt a tervezetet, hogy a technológiát másnak is elérhetővé teszik.

Ebből azonban máig nem lett semmi, és manapság már a Frostbite Team is hallgat arról az ominózus Twitter üzenetről. Mára kiderült, hogy a problémát az Electronic Arts vezetősége jelenti. A kiadónak egyszerűen nincs szándékában a drága pénzért kifejlesztett technológiát házon kívül alkalmazni. Az viszont még elképzelhető, hogy a Frostbite egyes verzióit nagy késéssel licencelhetővé teszik, de csak akkor, ha a házon belüli verzió már lényegesen jobb a licencre bocsátott megoldásnál.

Az egyébként világosan látszik, hogy az Electronic Arts által végrehajtott átszervezések alapja a DICE-ból kivált Frostbite Teamre épül. A vállalat jelenleg húsznál is több olyan játékon dolgozik, amelyek a Frostbite 3-at, illetve annak új verzióit használják, és alapvető fontosságúvá vált, hogy más ne tegye rá a kezét erre a technológiára, mert ez adja majd a kiadott játékok előnyeit. Ne feledjük, hogy a játékpiac egy technológiai harc is egyben, és az adott termék képességeit nagyban meghatározza, hogy mire képes az adott videojáték-motor. Ebből a szempontból az Electronic Arts álláspontja érthető.

A licencelhetőség hiányáért egyébként több iparági elemző is támadta már a kiadót, de a Frostbite a saját tulajdonuk, így szabadon dönthetnek a felhasználásáról. Az se felejtsük el, hogy az Electronic Arts nem egyedi módon cselekszik. Többek között a Zenimax tulajdonában lévő, John Carmack csapata által fejlesztett id Tech 5 sem licencelhető.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés