Hirdetés

Egyelőre finoman kezd a Metal a Mac rendszereken

Hirdetés

A nyáron írtunk arról, hogy a Mac OS X-re is jön az Apple Metal API-ja, amely az iOS operációs rendszereken már egy ideje elérhető. Az El Capitan nevű 10.11 Mac OS X frissítés élesítésével már használható is az újítás, méghozzá az Intel HD Graphics 4000 és Iris Graphics, NVIDIA GeForce 600M és 700M, illetve AMD Radeon R sorozatokon belül. Ez a támogatás gyakorlatilag lefedi a 2012 óta megjelent termékeket, ahogy azt az Apple ígérte.

A Mac OS X-re szánt Metal API a fenti hardverekre egy új, úgynevezett MTLFeatureSet konstanst vezet be. Mindegyik grafikus vezérlő az MTLFeatureSet_OSX_GPUFamily1_v1-et támogatja, ami megegyező képességeket kínál az Apple A7-es SoC által támogatott MTLFeatureSet_iOS_GPUFamily1_v1-gyel. Az Mac OS X-en lévő Metal API tehát megegyezik az iOS-re elérhető verzióval, de a képességek tekintetében az iOS-en elérhető opció jobb MTLFeatureSet konstansokat is felkínál, így az Apple A8 és A9 sorozatú rendszerchipek a technikai tudás tekintetben jobbak, mint a Mac gépekben található grafikus vezérlők. Ez persze nem a nyers hardveres tudásra vonatkozik, hanem arra, amit a Metal API kihasználhatóvá tesz a hardverből.

Annyit sikerült megtudnunk, hogy hosszabb távú célkitűzésként szerepel a Mac OS X és az iOS platformok MTLFeatureSet konstansainak további egységesítése, így lényegében annak ellenére lesznek képesek gyakorlatilag ugyanarra a fejlesztők, hogy a Mac OS X és az iOS két külön operációs rendszer eltérő hardverkonfigurációkkal.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés