Hirdetés

Egybegépekbe is nevezhet az új Tegra

Az NVIDIA gőzerővel dolgozik a Tegra következő generációján, mivel a 4-es sorozat technikailag sem váltotta meg a világot, és túl sok termék sem épül rá. Rob Csongor, a cég befektetői kapcsolatokért felelős alelnöke ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Tegra 4-es generáció késett, és ez nem tett jót az üzletnek, de fogadkozott, hogy az új modellel minden a tervek szerint alakul, így a jövőben a Tegra üzletág növekedését jósolják. Ennél sokkal érdekesebb, hogy hol történhet meg ez a növekedés, ugyanis az NVIDIA szerint az Android piaca a jövőben új kivitelű termékekkel egészül majd ki. Ennek jeleit már lehet látni, hiszen a tabletek és az okostelefonok mellett egyre több az androidos konzol, illetve a különböző apróbb masina. A zöldek szerint a set-top boxok és az egybegépek piacára is betör az Android, amire tulajdonképpen van is esély.

Hirdetés

A tényleg nagy áttörésnek ígérkező Tegra 5 SoC az előbb említett területekre kifejezetten alkalmas, ráadásul az NVIDIA számára a csillagok is szerencsésen állnak, mivel az új generációs konzolok mellett a játékfejlesztők új modelleket is bevezetnek, így a jövőben az úgymond új generációs platformok (Xbox One, PlayStation 4 és PC) mellé az Android is felzárkózhat, és ezekre is elérhetők lehetnek a különböző portok.

A hagyományos PC-s megoldások visszaszorulásával a kiadók egyre nagyobb figyelmet szentelnek majd az Androidnak, illetve már több kiadó is jelezte, hogy a konzol mögött a mobil a legfontosabb és csak ezt követi a PC. Ebben az üzleti modellben előnyösnek számít a Tegra 5 SoC Androidon, hiszen olyan korlátokat küzd le, mint az OpenGL ES 3.0, amit felválthat az OpenGL 4.4 is, mely már egy komoly tudással rendelkező grafikus API. Egybegép szintjén a Tegra 5 gyakorlatilag minden további nélkül kiválthat a hasonló kategóriájú PC-t, ami az új üzleti modellekkel kiegészülve lényeges áttörési lehetőséget kínálhat az NVIDIA-nak.

A vállalat egyébként a belépőszintű VGA-kra már nem szeretne koncentrálni, amit Rob Csongor azzal magyarázott, hogy az integrált grafikus vezérlők elég erősek az alapvető feladatokhoz. Nyilván ez egy logikus gondolkodás, hiszen a gyártók úgy sem fognak olyan dedikált GPU-t használni a termékekben, amelyek lényegesen lassabbak, mint az IGP-k, tehát ez a döntés nem meglepő. Tulajdonképpen az NVIDIA évek óta nem fejlesz erre a területre, így még ma is a több éve megjelent 40 nm-es gyártástechnológiával készülő GT218-as lapka jelenti a belépőt az aktuális GeForce termékpalettán, ami például még a DirectX 11-et sem támogatja. A kicsit drágább termékekhez a Fermi architektúrára épülő GF108-as lapka 28 nm-es frissítése használható, melynek teljesítménye szintén nem acélos. Lényegében csak annyi történik, hogy ezek az amúgy sem versenyképes termékek eltűnnek a palettáról, amivel gyakorlatilag nem változik semmi.

Az előbbi VGA-kat egyébként tökéletesen képes helyettesíteni a Tegra 5 SoC például egy androidos egybegépben. Később ebből még bármit ki lehet hozni, így például az sem kizárt, hogy a Windows RT is elérhető lesz ilyen rendszerekre, illetve az egybegép kialakítása lehetővé teszi a dedikált GPU-k használatát is, ami nyilván nagyobb teljesítményt jelent. Ez persze nagyon a jövő zenéje, hiszen az NVIDIA is csak kis lépésekben gondolkodik, de ha szerencsésen alakul az Android terjedése a nem mobil piacokon is, akkor azzal hosszabb távon is jól járhatnak a zöldek. Az látható, hogy az NVIDIA kezd berendezkedni a PC utáni érára.

A vállalat szóvivője azt is ecsetelte, hogy a mobil piac egészét nem tervezik megcélozni, így olcsó és gyenge teljesítményű rendszerchipekben nem gondolkodnak.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés