Cirkusz kíséri az első DX10-es játékdemó megjelenését

Hirdetés

Tegnaptól érhető el a nagy nyilvánosság számára az első DirectX 10 API-t használó játékdemó, mely a Capcom kiadásában megjelenő Lost Planet: Extreme Condition című játékprogramba kínál rövid betekintést. Az eredetileg Xbox 360-ra fejlesztett játék hamarosan napvilágot látó PC-s verziójának demója két változatban tölthető le: a DirectX 9-es csomag az összes modernebb videokártyával kompatibilis, a DirectX 10-es változat azonban csak a GeForce 8-as széria valamelyik tagjával (kivéve a leglassabb GeForce 8500 GT-t) és a Radeon HD 2900 XT videokártyákkal hajlandó elindulni – kizárólag Windows Vista operációs rendszer alatt. Az első publikus DX10 játékdemó már megjelenése napján óriási vitát váltott ki a két szekértábor közt, melynek jelentőségét jól jelzi, hogy az NVIDIA és az AMD külön nyilatkozatban fejtette ki az új demóval kapcsolatos álláspontját.


A havas pálya Radeon HD 2900 XT-vel...
Forrás: Legit Reviews

A Legit Reviews által elsőként elvégzett mérések és képminőségtesztek egyértelmű NVIDIA dominanciát sejtetnek az új demó DX10-es változatánál. Az oldal egy GeForce 8800 GTX és egy Radeon HD 2900 XT videokártyával tesztelt, azaz az AMD megoldása eleve hátrányból indult, ahogy erre egyébként a cikk végén fel is hívták a figyelmet. A játékdemó beépített benchmarkjával végzett tesztek azonban a két videokártya különbségét jóval meghaladó, aránytalan eltérést jeleztek; akadt olyan pálya, ahol ugyanabban a tesztkonfigurációban háromszor gyorsabb volt az NVIDIA kártyája a jelenleg elérhető leggyorsabb Radeonnál. Utóbbinak ráadásul a képminősége is hagyott maga után bőven kívánnivalót: a motion blur effektus például hibásan jelent meg a Radeon kártyával, sőt akadtak olyan grafikai elemek, melyeket egyáltalán nem renderelt a kártya.


...és Geforce 8800 GTX-szel
Forrás: Legit Reviews

Az AMD szűkszavú közleményében rámutat, hogy mindez nem a hét elején debütált R600-as grafikus processzor képességeit minősíti: az ATI Technologiest tavaly bekebelező gyártó szerint a Lost Planet fejlesztését részben az NVIDIA támogatta, így a játék nem véletlenül bánik „kegyesebben” a kaliforniai cég DX10-es megoldásaival. Az AMD szerint a vállalat szoftveres csapatát semmilyen, az új demóval és az abba integrált benchmarkkal kapcsolatos részletről nem tájékoztatták, így a fejlesztőknek nem állt módjukban kellőképpen „optimalizálni” az eszközillesztőket. A cég éppen ezért arra hívja fel a figyelmet, hogy a teljes játékprogram megjelenésére a sebességgel és képminőséggel kapcsolatos problémákat orvosolni fogják, addig is azonban mindenkit óva intenek attól, hogy téves következtetést vonjon le a Radeon HD 2900 XT DirectX 10-es teljesítményét illetően.

Az NVIDIA ezzel szemben kifejezetten hasznosnak és korszakalkotónak tartja a világ első DirectX 10-es játékdemóját, és külön felhívja a figyelmet a két pályát magában foglaló benchmarkra. A világ első PC-s DX10-es gyorsítóját szállító gyártó mindazonáltal konkurenciájához hasonlítva kétségtelen előnyben van az új API-val kapcsolatos fejlesztéseket illetően: az NVIDIA nemcsak az új DirectX-verzióval kompatibilis driverek fejlettségét tekintve jár előbbre vetélytársánál, de számos DX10-es alkalmazás (köztük a Lost Planet) születésénél is közreműködik/közreműködött. A két gyártó megoldásai közti verseny így alighanem csak az idő múlásával válhat kiegyenlítettebbé, ahogy sorra befutnak az új DX10 címek és az AMD eszközillesztői is megfelelően kikupálódnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés