Vélemény: az extrém memóriaigény a csalóktól védi az új Call of Duty-t

Az elmúlt héten számoltunk be arról, hogy a Call of Duty: Ghosts értelmetlen korlátozást kap PC-n, ami sok felhasználónál kiverte a biztosítékot, hiszen a játék nem indul el, ha az adott gépben nincs 6 GB-nyi rendszermemória. Az egészet csak bonyolította, hogy készült egy nem hivatalos módosítás, mely feloldotta ezt a korlátot, és az egyjátékos kampány a beszámolók szerint így is tökéletes volt. A magyarázatokkal kapcsolatban a legvalószínűbb indok az volt, hogy az Activision a konzolra próbálja terelni a maradék PC-s játékosbázis mozdítható részét, hiszen így több bevételt szerezhetnek a játékok eladásából, de mára kiderült, hogy a fejlesztők csak jót akartak, mivel az extrém memóriaigény a csalásoktól véd.

Hirdetés

Maga a Call of Duty: Ghosts az indítás után rögtön lefoglal a rendszermemóriából 4 GB-ot, ahova konkrétan nem helyez semmit, de más program számára ez a terület nem lesz elérhető. A fennmaradt memóriát használja a játék a futtatáshoz szükséges adatok tárolására. Így már érthető, hogy miért fut jól a módosított fájlokkal az új Call of Duty a minimálisnak jelzett memóriaigény harmadával. Némi kérdezősködés után megtudtuk, hogy az egész akció célja a csalásra szolgáló trainer programok és egyéb hackek működésének megnehezítése. Az elsődleges szempont a 90 képkocka/másodperces abszolút sebességkorlát biztosítása mindenki számára, hiszen ez az a pont, ahol a rendszer motorja még jó szinkron mellett működik, vagyis senki nem ugrik nagyobbat, vagy fut gyorsabban a másiknál. Tipikusan a Call of Duty játékok egyik legnagyobb problémája az szokott lenni, hogy egy bizonyos sebesség felett a játékos előnyhöz jut azzal, hogy nagyobbat ugrik és gyorsabban fut mint társaik. Erre például az előző Call of Duty 120 képkocka/másodperces abszolút sebességkorlátot használt, amit viszont nagyon gyorsan feloldottak a leleményes felhasználók, így ismét „szuperkatonák” lehettek. A Call of Duty: Ghosts esetében már sikerült a sebességkorlátot negatív irányban módosítani, de 90 képkocka/másodperces limiten még nem jutott senki túl, amire nyilván nagyon büszke a fejlesztőcsapat.

Igen, én foglalom el a maradék memóriát
Igen, én foglalom el a maradék memóriát

A Call of Duty: Ghosts működése kétségtelenül nagyon megnehezíti a csalások és egyéb hackek elvégzését, illetve ezek kiszűrése is egyszerűbb lesz, így ha ezt akarták elérni az Infinity Ward, akkor sikert ünnepelhetnek. De kérdés, hogy ezt jó irányból közelítették-e meg. Általában a hackek mögött álló névtelen emberek nem szokták olyan egyszerűen feladni, így a kezdeti nehézségek mellett nem elképzelhetetlen, hogy lesz megoldás a problémákra. Persze a 6 GB-os igényt bármikor fel lehet oldani egy patch formájában, hiszen maga a program bőven futna számottevően kevesebb memóriával is.

A Call of Duty: Ghosts egyébként nem kapott valami hízelgő kritikákat, hiszen lassan a magazinok is kezdik unni, hogy évről-évre megkapják zömében ugyanazt, de a kasszáknál kiválóan teljesít a játék. Főleg az Xbox 360-ra készült verzió dönt rekordokat, de a PlayStation 3-as port sem szégyenkezhet. A PC-s változat szokás szerint az első napos bevétel kis részéért felelt, de ez az elmúlt évek alapján nem meglepő, hiszen a Call of Duty sorozat elsősorban a konzolokon teljesít félelmetesen jól.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés