Hirdetés

Befutott az első teszt az Intel Arc A380-ról

Egyelőre csak a 3DMarkokban remekel a fejlesztés, a játékokban már egyáltalán nem teljesít jól.

Az előző héten írtuk meg, hogy Kínában elérhetővé vált az Intel Arc termékcsaládjának első asztali képviselője, amely az Arc A380 nevet viseli, és erre építve a GUNNIR is kiadta a saját, gyárilag tuningolt verzióját. Utóbbit tesztelte Shenmedounengce, aki a Bilibili platformon tette közzé videóját.

Mint ismeretes az Intel Arc A380 közvetlen versenytársa az AMD Radeon RX 6400, illetve a hivatalos áránál valamivel drágábban szerezhető be az NVIDIA GeForce GTX 1650, de az eltérés igazán nem jelentős. Nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy az említett három VGA képességei összemérhetők, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a GUNNIR-féle Arc A380 a gyári szinthez viszonyítva majdnem 25%-os tuningot használ, míg a teszthez használt közvetlen konkurensek a referencia órajeleken dolgoztak.

A tesztjátékok sorrendben: League of Legends (DirectX 11), Grand Theft Auto 5 (DirectX 11), PUBG: Battlegrounds (DirectX 11), Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12), Forza Horizon 5 (DirectX 12) és Red Dead Redemption 2 (Vulkan)
A tesztjátékok sorrendben: League of Legends (DirectX 11), Grand Theft Auto 5 (DirectX 11), PUBG: Battlegrounds (DirectX 11), Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12), Forza Horizon 5 (DirectX 12) és Red Dead Redemption 2 (Vulkan) (forrás: Shenmedounengce Bilibili) [+]

A teszt alapvetően azt támasztja alá, amit az eredeti hírben írtunk. DirectX 11-ben nem igazán érzi otthon magát az Intel jövevénye, látványosan kikap a Radeontól és a GeForce-tól is, de DirectX 12 és Vulkan API mellett javít, utóbbiban van a legközelebb a versenytársakhoz, viszont így sem tudja azokat megelőzni. Eközben a fogyasztást tekintve az Arc A380 viszi a prímet, tehát az energiahatékonyság sem túl jó.

A fenti tesztben, a szóban forgó kategóriában átlagosan a Radeon RX 6400 tekinthető a leggyorsabb opciónak, és ez a VGA fogyasztja a legkevesebbet is.

Érdemes megemlíteni, hogy az Arc A380 nagyon jól teljesít a 3DMarkokban. Szinte rá sem lehet ismerni a hardverre, annyira más arcát mutatja a játékokban mérhető teljesítményéhez viszonyítva. Ez ugyanakkor a korábbi Intel IGP-ket figyelembe véve annyira nem meglepő, mivel azok is sokkal jobban teljesítettek a 3DMarkokban, mint például a játékokban. Az Intel egy ideje már alapvetően úgy tervezi a grafikus dizájnjait (elsősorban a szálcsoportok kezelésére, illetve gyorsítótárak hierarchiájára gondolva), hogy bizonyos működési módok jól illeszkedjenek a 3DMarkok tipikus igényeihez, de ezeket az előnyöket nehéz a játékokba átmenteni, amelyek jellemzően nem alkalmaznak olyan típusú megterhelést, mint az UL Benchmarks népszerű tesztprogramjai. Ha tehát valaki 3DMarkra szeretne belépőszintű VGA-t, akkor érdemes az Arc A380-at választania.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Előzmények

Hirdetés