Kinyiffantja ikonikus tévédizájnját a Bang & Olufsen

Több, mint egy évtizedet kihúzott a – hipergyorsan változó – piacon a jellegzetes, nagy méretű hangrendszerre épülő formavilág.

Hirdetés

A Bang & Olufsen 2002-ben mutatta be a BeoVision5 televíziót, és ezzel együtt a tévés univerzum egyik legkülönlegesebb dizájnját. Itt mutatkozott be az a formatervezési vonal, amelynek jellegzetessége a képernyő alatt helyet kapó, látványos, rendkívül nagy hangrendszer.

BeoVision14 és az elsőre felismerhető dizájn
BeoVision14 és az elsőre felismerhető dizájn [+]

Ennél a hangsugárzókat a nézők felé fordították, amely egyébként sokkal jobb megszólalást produkál, mint a rejtett, vagy lefelé irányított hangszórókkal operáló rendszerek. A dizájnereknek ez a megoldás komoly teret nyújtott, hiszen így lehetőségük nyílt a hangszórókat fedő, eltakaró eltérő textúrájú anyagok és különféle minták használatára.

Egyszer viszont minden jónak vége szakad… A Bang & Olufsen bejelentette, hogy befejezi az utolsó ilyen televízió, a BeoVision14 forgalmazását. Ezzel pedig ez a jellegzetes dizájn irányzat is nyugdíjba vonul. A jelenlegi trendeket elnézve az is könnyen benne van a pakliban, hogy ez a pihenő végleges lesz. A gyártók ugyanis láthatóan arra törekednek, hogy a csúcs készülékeik minél inkább beleolvadjanak a környezetbe, elég ha csak a tapétatévékre gondolunk.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés