Egyelőre messze van a használhatótól az Arc A380

A nyugati független tesztek igazolták a korábban közölt teljesítményadatokat, de sokkal részletesebben nézték meg a szoftveres hátteret.

Nagyjából egy hónapja futott be az első független teszt az Arc A380-as VGA-ról, amely nagyjából az AMD Radeon RX 6400 és az NVIDIA GeForce GTX 1650 környékére helyezte az Intel friss grafikus kártyájának teljesítményét. A szóban forgó VGA hivatalosan is megjelent Kínában, de ami ennél fontosabb, hogy pár nyugati média is rendelt magának hardvert, hogy megnézzék mit is tud az új jövevény.

A tesztek tekintetében a ComputerBase, a GamersNexus, a Golem, a Professional Review és az igor’sLAB lehet számunkra a legfontosabb. A teljesítményt tekintve nagyon sok újdonság nincs, átlagosan az AMD Radeon RX 6400 és az NVIDIA GeForce GTX 1650 környékén tanyázik az Arc A380, ebből a szempontból a korábbi kínai teszt is helyes volt, viszont az említett médiák megnézték még a szoftveres hátteret is, és nem voltak elragadtatva a látottaktól.

Rögtön az elején érdemes leszögezni, hogy az Arc A380 az Intel Resizable BAR implementációja nélkül gyakorlatilag használhatatlan. Hasonlóval az AMD és az NVIDIA is rendelkezik, és itt megszokhattuk már, hogy különböző mértékű gyorsulás várható az aktiválásától, függően a hardvertől és a futtatott játéktól, de az AMD és az NVIDIA VGA-i kikapcsolt Resizable BAR implementáció mellett is nagyon jól működnek. Ez az Intel VGA-jára egyszerűen nem igaz, és itt nem az átlagos teljesítménnyel van nagy baj, hanem a konzisztens tempó hiányával. Ezt úgy érdemes felfogni, hogy inaktív Resizable BAR implementáció mellett az Arc A380 időnként komoly akadásokat produkál a játékokban, de olyan jelentőseket, hogy akár egy egész másodpercre is megfagyhat a kép, és ez már nem aprócska dadogásként hat, hanem egészen durván megszakítja a játékélményt. Érdekes módon ez a jelenség jelentős mértékben redukálódik a Resizable BAR aktiválása után. Szóval az Intel nem véletlenül követeli meg a szóban forgó fejlesztés bekapcsolását, enélkül egyszerűen hiába ad átlagosan elfogadható sebességet a hardverük, a biztosított élmény rendkívül akadozó.

Azt nem tudni, hogy a fenti jelenséget pontosan mi okozza, de valószínűleg a szoftveres háttér kiforratlansága nagymértékben hozzájárul az egészhez. Utóbbi már csak azért is lehet reális opció, mert számos szoftveres probléma sújtja a fejlesztést. A ComputerBase többek között így foglalta össze a jelenleg elérhető élményt: "olyan, mintha egy aknamező közepén élnék, miközben részegen játszom". Az igor’sLAB is odáig ment, hogy a lehető legrosszabb "NOT APPROVED" plecsnivel díjazta a friss VGA-t.

A grafikus API-k tekintetében igazolást nyert, hogy a DirectX 12 és a Vulkan alapvetően jól működik az új jövevényen, míg a gyenge pont a DirectX 11. Ezt már az előző hónap közepén megírtuk, tehát meglepetésként senkit sem érhetett. Vannak ugyanakkor sugárkövetésre vonatkozó eredmények, amelyben az Arc A380 egyelőre nem brillírozik, de ennek azért nem tulajdonítanánk nagy jelentőséget, mert az efféle belépőszintű modellek úgysem erre valók, illetve a hardver skálázásával jelentősen változhatnak a tipikusan memóriaintenzív munkafolyamatokban mért eredmények. Ezen a területen tehát érdemes megvárni a nagyobbik GPU-t.

Helyből egyébként még nem érdemes leírni az Arc A sorozatot, mindenképpen érdemes legalább addig várni, amíg a nyugaton is hivatalosan megjelennek a nagyobb teljesítményű változatok, de pokolian sok szoftveres munkája lesz még ezzel az Intelnek, már ha tényleg el akarják adni a fejlesztéseket a játékosoknak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés