Az AMD a Radeon RX 480 startja után hivatalosan is bejelentette a Radeon RX 470 és a Radeon RX 460 jelzésű modelleket, amelyek augusztusban lesznek elérhetők. Utóbbi augusztus 4-én, míg előbbi augusztus 8-án, és ekkor válhatnak publikussá a kártyákra vonatkozó tesztek is.
Az új, RX sorozatú VGA-k pontos paramétereit az alábbi táblázat foglalja össze:
Típus | Radeon RX 470 | Radeon RX 460 |
---|---|---|
GPU kódneve | Polaris 10 | Polaris 11 |
Architektúra | GCN4 | GCN4 |
Maximális magórajel | 1206 MHz |
1200 MHz |
Shader részelemek száma | 2048 | 896 |
Textúrázók száma | 128 | 56 |
Blending egységek száma | 32 | 16 |
Z/Stencil egységek száma | 128 | 64 |
ACE/HWS-ek száma (parancslisták) | 4/2 (64) | 4/2 (64) |
Tesszellátorok száma | 4 | 2 |
Raszter órajelenkénti teljesítménye | 32 pixel | 16 pixel |
Órajelenkénti háromszög-feldolgozás | 4 | 2 |
DMA motorok száma | 2 | 2 |
Pixel kitöltési sebesség | 38,6 GPixel/s | 19,2 GPixel/s |
Texel kitöltési sebesség | 154,4 GTexel/s | 57,6 GTexel/s |
Elméleti számítási teljesítmény | 4,9 TFLOPS |
2,2 TFLOPS |
Effektív memória-órajel | 6,6 GHz |
7 GHz |
Memória típusa | GDDR5 | GDDR5 |
Memóriabusz | 256 bit | 128 bit |
Memória-sávszélesség | 211 GB/s |
112 GB/s |
FreeSync támogatás | van | van |
TrueAudio Next támogatás | van | van |
CrossFire támogatás | van (4 kártya) | van (2 kártya) |
CrossFire XDMA | van | van |
Támogatott API-k | DirectX 12, OpenGL 4.5, Vulkan, OpenCL 2.0, Mantle | |
TDP keret | ~120 W |
<75 W |
PCI Express tápcsatlakozók | 6 tűs | nincs |
PCI Express csatoló |
x16-os PCI Express 3.0 | x8-os PCI Express 3.0 |
Az AMD egyik újdonságból sem készít klasszikus referenciamodellt, vagyis a gyártópartnerek saját megoldásokkal rukkolnak majd elő. Ezt azért emelte ki a cég, mert ilyenkor a TDP keret is a gyártópartneren múlik. A vállalat szerint Radeon RX 470-es modellek fogyasztása átlagosan 120 watt lesz, ami azt jelenti, hogy lesz olyan megoldás, ami többet fogyaszt, és olyan is, ami kevesebbet. A Radeon RX 460 esetben a 75 wattnál kisebb energiaigényre vonatkozó jelölés szintén hasonló célt szolgál, ezen belül is lesznek sokkal kevesebbet fogyasztó modellek. A pontos adatokról minden esetben az adott VGA gyártójánál kell érdeklődni.
Az AMD kiemelte, hogy mindkét VGA támogatja a CrossFire XDMA összeköttetést. A Radeon RX 470-ből négy köthető egymás mellé, míg az RX 460-ból kettő. Mindemellett a Radeon RX 470-ből lesznek 4 és 8 GB-os modellek, míg az RX 460-ból 2 és 4 GB-os opciók érkeznek.
Mivel nem lesznek klasszikus referenciamodellek, így az árakat is a gyártók szabhatják meg. Várhatóan a 4 GB-os Radeon RX 470-ek 179 dollár körül kerülnek a boltokba, míg a 8 GB-nyi videomemória 20-30 dolláros felárat jelent. A Radeon RX 460 esetében a legtöbb modell 109 dollárba kerül majd, de lesznek olcsóbb és drágább verziók is.
Az AMD az év második felére felerősíti a Gaming Evolved partnerprogramot is, amely mostantól ténylegesen a DirectX 12 és a Vulkan API-t használó játékokra fókuszál. Idén eddig a Hitman, az Ashes of the Singularity, a Total War: Warhammer és a Doom jelent meg az AMD támogatásával, de a Deus Ex: Mankind Divided, a Civilization VI és a Battlefield 1 is hamarosan követi ezeket a címeket. Ráadásul a vállalat kérdésünkre elmondta, hogy az új játékok a DirectX 12 vagy a Vulkan API támogatása mellett – a Doomhoz hasonlóan – be fogják vetni a GPUOpen Shader Intrinsic Functions gyűjtőnéven emlegetett shader kiterjesztéseket, ami a GCN architektúrára épülő Radeonokon exkluzív eljárásokat kínál a felhasználóknak. Arról sajnos az AMD nem nyilatkozott, hogy a kiterjesztésekkel az érintett fejlesztők csak a teljesítményt javítják-e, vagy esetlegesen exkluzív effekteket is építenek rájuk.