Az AMD furcsa hardvert mutatott be a napokban. A céghez ugyan a VR-piac meglehetősen közel áll, de a kamerapiac már eléggé távol. Ugyanakkor az AMD az elmúlt években nagyon dolgozik a filmipar problémáinak megoldásán, elsődlegesen a VR tartalmakat figyelembe véve, így előálltak a BB360cc nevű szerkezettel, amely a Project Loom keretén belül kínál megoldást az iparág egyik legnagyobb problémájára.
A VR tartalmak előállítása ugyanis nem egyszerű. A felvételhez igazából csak megfelelő hardver kell, ami persze önmagában sem lebecsülendő, hiszen az átlagos VR kamerák ide nem jók, de a valós gond sokkal inkább a felvett anyag feldolgozása. A VR kamerák felvételeinek összeillesztése ugyanis a jelenlegi módszerekkel rendkívül sokáig tart, főleg olyan nagy felbontású tartalmak esetén, amelyekkel a filmstúdiók dolgoznak. Persze erős hardverekkel ez az idő pár órára csökkenthető, de amit igazán akarnak az érintettek, az az azonnali, konkrétan valós idejű VR tartalomkreálás lehetősége.
Az AMD emiatt kezdett el dolgozni a Project Loomon, amely egy komplett csomagot kínál az iparág számára a VR tartalmakra vonatkozó legfőbb problémák teljes megoldásával. A feldolgozást végző hardverek ismertek, hiszen számos Radeon Pro megoldást kínál a cég, ezen belül is kiválasztottaknak már elérhető az Radeon Pro SSG prototípusa is. A Radeon Loom szoftver, ami a valós idejű összefűzésért felel szintén elérhető lesz az év végén, ráadásul nyílt forráskód mellett, így a filmstúdiók egyéni módosításokkal is élhetnek. Persze a kiválasztottaknak ez a szoftver is elérhető már.
A projekt utolsó eleme lényegében az Arka Media Works stúdióval közösen kidolgozott, BB360cc nevű szerkezet, amire maximum 32 darab UHD kamerát lehet felfűzni, és ilyen formában a filmstúdiók egy komplett platformot kapnak a felvett VR anyag valós idejű megtekintésére. Ezzel a VR tartalomgyártás sokkal gördülékenyebb lehet, mivel azonnal látja a várható eredményt a rendező, és reagálhat a hibákra, ami a színészek életét is egyszerűbbé teszi.
VR ízelítő a Baahubali forgatásáról
A platform elsőként a The Sword of Baahubali című VR élményfilmnél, majd a tényleges második résznek tekinthető Baahubali: The Conclusion produkcióknál kerül bevetésre. Maga a Baahubali cím ismerős lehet, hiszen India ennek a filmnek az első részével jelezte, hogy komolyan gondolják a filmgyártást, és ha hollywoodi mércével nem is, bollywoodi szinten az eddigi legköltségesebb produkciónak számít. Ennél is fontosabb, hogy az első rész nagyon jól teljesített a kasszáknál, illetve a kritikusok is pozitívan nyilatkoztak róla, emiatt nagyon sokan várják a tavaszra érkező második részt.