Az AMD előállt az eddigi legdurvább VR kamerával

A BB360-at a vállalat speciális igényekre szabta, így a filmstúdiókon kívül várhatóan nem sokan érdeklődnek majd iránta.

Az AMD furcsa hardvert mutatott be a napokban. A céghez ugyan a VR-piac meglehetősen közel áll, de a kamerapiac már eléggé távol. Ugyanakkor az AMD az elmúlt években nagyon dolgozik a filmipar problémáinak megoldásán, elsődlegesen a VR tartalmakat figyelembe véve, így előálltak a BB360cc nevű szerkezettel, amely a Project Loom keretén belül kínál megoldást az iparág egyik legnagyobb problémájára.

A VR tartalmak előállítása ugyanis nem egyszerű. A felvételhez igazából csak megfelelő hardver kell, ami persze önmagában sem lebecsülendő, hiszen az átlagos VR kamerák ide nem jók, de a valós gond sokkal inkább a felvett anyag feldolgozása. A VR kamerák felvételeinek összeillesztése ugyanis a jelenlegi módszerekkel rendkívül sokáig tart, főleg olyan nagy felbontású tartalmak esetén, amelyekkel a filmstúdiók dolgoznak. Persze erős hardverekkel ez az idő pár órára csökkenthető, de amit igazán akarnak az érintettek, az az azonnali, konkrétan valós idejű VR tartalomkreálás lehetősége.


[+]

Az AMD emiatt kezdett el dolgozni a Project Loomon, amely egy komplett csomagot kínál az iparág számára a VR tartalmakra vonatkozó legfőbb problémák teljes megoldásával. A feldolgozást végző hardverek ismertek, hiszen számos Radeon Pro megoldást kínál a cég, ezen belül is kiválasztottaknak már elérhető az Radeon Pro SSG prototípusa is. A Radeon Loom szoftver, ami a valós idejű összefűzésért felel szintén elérhető lesz az év végén, ráadásul nyílt forráskód mellett, így a filmstúdiók egyéni módosításokkal is élhetnek. Persze a kiválasztottaknak ez a szoftver is elérhető már.

A projekt utolsó eleme lényegében az Arka Media Works stúdióval közösen kidolgozott, BB360cc nevű szerkezet, amire maximum 32 darab UHD kamerát lehet felfűzni, és ilyen formában a filmstúdiók egy komplett platformot kapnak a felvett VR anyag valós idejű megtekintésére. Ezzel a VR tartalomgyártás sokkal gördülékenyebb lehet, mivel azonnal látja a várható eredményt a rendező, és reagálhat a hibákra, ami a színészek életét is egyszerűbbé teszi.

VR ízelítő a Baahubali forgatásáról

A platform elsőként a The Sword of Baahubali című VR élményfilmnél, majd a tényleges második résznek tekinthető Baahubali: The Conclusion produkcióknál kerül bevetésre. Maga a Baahubali cím ismerős lehet, hiszen India ennek a filmnek az első részével jelezte, hogy komolyan gondolják a filmgyártást, és ha hollywoodi mércével nem is, bollywoodi szinten az eddigi legköltségesebb produkciónak számít. Ennél is fontosabb, hogy az első rész nagyon jól teljesített a kasszáknál, illetve a kritikusok is pozitívan nyilatkoztak róla, emiatt nagyon sokan várják a tavaszra érkező második részt.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés