Ambiciózus célokat tűzött ki a Samsung notebook üzletága

A Samsung számítógépes részlegének egyik értékesítésekért és marketingért felelős menedzsere, Sukyong Hong komoly felbolydulást okozott a napokban. Bejelentette ugyanis, hogy 2011-ig a Samsung notebook üzletágának meg kell háromszoroznia eladási mutatóit, ellenkező esetben kiszáll a versenyből.

Hirdetés

A 2007-ben 1,7 százalékos piaci részesedéssel bíró gyártó számára ez igen komoly feladatot jelent az elkövetkezendő három évben – a célkitűzés szerint 2011-re a piac legalább 5,7 százalékát kellene birtokolnia, ami hozzávetőleg plusz 11 millió értékesített laptopot jelentene. Ennek megvalósítása érdekében a jelenleg 6 százalékos piaci részesedésű Sonyt mindenképpen utol szeretnék érni, a többi nagy konkurens előnye azonban behozhatatlannak tűnik. A Toshiba 10, a Dell 14, a Acer 16, a piacvezető HP 23 százaléka ugyanis túl nagy falat.

Az eladások növelésének egyik lehetséges módját az egyre népszerűbb olcsó mini notebookok gyártásában, illetve az amerikai piacra való belépésben látja a vállalat. Az Egyesült Államokban ugyanis jelenleg csupán a drága, erősen megkérdőjelezhető létjogosultságú, ennek megfelelően nem túl kedvelt Q1 UMPC-vel van jelen. A dolog iróniája, hogy a Samsung számos gyártónak – többek közt a Sonynak is – szállít merevlemezeket, LCD paneleket, memóriaegységeket és egyéb hardverkomponenseket, így ha közvetve is, de mindenképpen a piacon marad.

Nem sokkal Hong nyilatkozata után aztán a Samsung gyorsan helyesbített is. Hivatalos közleményében nyomatékosította: nem tervezi laptop részlege bezárását 2011-ben, az 5,7 százalékos piaci részesedés elérését pedig igen ambiciózus, de reális célkitűzésnek látja, és ennek érdekében már 2008-ra agresszív fejlesztési stratégiát dolgoztak ki. Az értékesítéseket például kiterjesztették Olaszországra és Lengyelországra, és ebben az évben további EMEA-régióbeli országokat kapcsolnak be a Samsung noteszek forgalmazásába.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés