Jobb hatékonyságot akar az Amazon, ezért olyan rendszereket fejlesztett ki, amelyek további másodpercekkel gyorsítják a csomagok kiszállítását, valamint az ügyfelek gyorsabb vásárlását segítik.
Hirdetés
Az Amazon a kiszállítást végző járműveiben bevezeti a Vision Assisted Package Retrieval rendszert – ennek a lényege, hogy a kézbesítő számára megvilágítják lényegében az egyes csomagokat minden megállásnál. A zöld fény segítségével ne kell értékes másodperceket pazarolni a címkék nézegetésével.
Az Amazon szerint ha a kiszállítás gyorsul, a vásárlók többet vásárolnak és gyakrabban.
Az új technológiával 1000 Rivian teherautót szerelnek fel a jövő év elejére. Lényegében kamerák és LED-projektorok segítik a rendszer működését, ezek előre olvassák a címkéket, így tudni lehet, mi melyik címzetthez tartozik. 2030-ra az Amazon 100 ezer elektromos furgont kaphat a Riviantól.
Hasonló technológiát a raktárakban is használtak a robotizált polcoknál, ott a dolgozókat a napi 10 kilométeres gyaloglásoktól kíméltek meg.
A rövidebb kiszállítás több kiszállítást jelent futáronként, közölte az Amazon, amely szerint a kézbesítők úgy napi 100 ügyfélhez jutnak el.
Ezen felül a cég AI-t vet be azért, hogy a vevők kevesebb időt kutassanak új termékek után. Online útmutatók, részletes információk és javaslatok segítik majd a vásárlást, a vevők tájékozottabban dönthetnek és gyorsabban. Ezzel kiegészítik a Rufust, ami egy AI-alapú keresőként indult el, hosszabb válaszokat adva a keresésekre.
