A XPS megy, az Alienware megerősödik

A Dell az utóbbi években komoly termékválasztékot épített ki kifejezetten játékosoknak szánt számítógépekből. Az asztali PC-k szegmensében a Dimension XPS, a hordozható gépeknél az Inspiron XPS modellekkel kezdődött az a széria, amely később önálló termékvonalba sorolva, XPS márkanéven kínált az átlagosnál nagyobb teljesítményt és hozzá sok esetben formatervezési különlegességeket. Ezeknek a gépeknek jelentett 2006 tavasza óta házon belüli konkurenciát az Alienware kínálata, miután a Dell bekebelezte a nagyágrendekkel kisebb, rétegigényeket kielégítő, de éppen ezért jól jövedelmező céget. A felvásárlás azért is különlegesnek számított, mivel a Dell akkor még kitartott amellett, hogy kizárólag Intel processzorokat épít számítógépeibe, ám az Alienware AMD processzoros rendszereket is árult, és ezen a gyakorlaton a Dell sem változtatott.

Hirdetés

Az akvizíció óta eltelt időben az Alienware az asztali és hordozható PC-k vonalán egyaránt folytatta a csúcskonfigurációk építését, tevékenysége azonban nem kapott akkora hangsúlyt, mint az anyavállalat – egyébként valóban dinamikusan bővített – XPS családja, emiatt pedig vásárlókat vesztett. A Wall Street Journal beszámolója szerint a helyzet hamarosan radikálisan megváltozik, ugyanis a Dell a következő hónaptól kivezeti a piacról négy XPS rendszerét, és fokozatosan az Alienware márkára helyezi a hangsúlyt a játékosoknak szánt csúcsrendszerek piacán.

Az Alienware korábbi vezetői is helyet kaptak abban a csoportban, amely a termékvonal fejlesztéséért felel; a közeljövőben nem csupán a kontraproduktív kettősségek felszámolását végzik el, hanem korábban nem látott formatervekkel is készülnek újabb vásárlók meghódítására. A Dell mindezzel pénzt takarít meg, hiszen csökkentheti marketingköltségeit, másrészt a koncentráció révén ellensúlyozni kívánja azt a folyamatot, hogy a megcélzott vásárlóközönségből sokan mégis inkább szerényebb PC-t és/vagy játékkonzolt választanak a drága játékos konfigurációk helyett.

A játékosoknak szánt, az átlagnál nagyobb teljesítményű és esetenként jóval drágább rendszerek felvevőpiaca viszonylag kicsi, mégsem elhanyagolható a PC-gyártók számára. Ha ebben a szegmensben jól teljesít egy márka, az a gyártó presztízsét növeli, és befolyásolja az alsóbb kategóriájú gépeket vásárlók döntéseit is. A Dell nagy vetélytársa, a HP is éppen ezért vásárolta fel a játékos gépek terén hírnevet szerzett Voodoo PC-t, azonban eltérő stratégiát követett: Voodoo PC márkanév alatt ma szinte kizárólag notebookokat kapni, míg a Blackbird nevű asztali rendszer tavaly – a reklám szerint Voodoo génekkel, de – HP logóval került piacra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés