A Panasonic háromdimenziósban is a plazmát favorizálja

Hirdetés

Az LCD-plazma háborúban az utóbbi technológia egyik legnagyobb és mára egyik utolsó támogatója a japán Panasonic. Így nem túlságosan meglepő, hogy az új őrület, a háromdimenziós tévé esetében is ezt az eljárást favorizálják. Hogy a konszernnek nem csak a szája jár, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy megnyitották a világ legnagyobb plazmatévé-gyártó üzemét, amelynek futószalagjairól elsősorban a 3D televíziók ömlenek majd le a jövő hónaptól, harminc nap alatt átlagosan 120 000 darab.

A Hyogo tartományban található Amagasaki városát választotta a vállalat a háromdimenzós tévék gyártásának központjául. Terveik szerint 2012-ig a beruházás összértéke eléri a 2,3 milliárd dollárt, aminek köszönhetően havi egymillió televízió gyártása válik lehetővé. A vállalat első embere, Ken Morita az üzem megnyitása kapcsán elmondta, hogy ez egy igen fontos mérföldkő a cég életében. Kiemelte, hogy a jövő évtől forgalmazni kezdett 3D tévék iránt már most jelentős érdeklődést tapasztalnak, amely a jövőben minden bizonnyal tovább fokozódik majd.

A Panasonic előrejelzései szerint a 2010. március 31-ével befejeződő üzleti évben nőtt az érdeklődés a plazma technológiára épülő modellek iránt, hiszen 7,75 millió darabot értékesítenek ebben az időszakban. A vállalat számára az amerikai és a kínai piac kulcsfontosságú, ahol a nagy képátlójú tévék általában népszerűbbek, mint másutt. Az amerikai DisplaySearch elemző cég felmérései szerint ebben a szegmensben rengeteget erősödött az LCD az elmúlt időszakban, és elsősorban az árak mélybe rántása után sikerült sokat javítani a pozíciókon.

A 3D tévék esetében biztos, hogy folytatódni fog a két eljárás közötti küzdelem. A Panasonic háromdimenziós tévéinek sikere így nemcsak a vállalat számára létfontosságú, hanem az egész technológia jövőjére kihatással lehet. A Hitachi és más konkurensek kivonulása után a Panasonic maradt az egyetlen japán vállalat, amely jelenleg plazmák gyártásával és fejlesztésével foglalkozik.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés