SimHouse S1M One – világklasszis szim Magyarországról

Kormány és pedál

Nagyjából három évvel ezelőtt találkoztunk először a SimHouse csapatával és autószimulátorukkal, később az Oculus Rift megismerésében is a segítségünkre voltak. A csapat hosszú évek óta foglalkozik közös szenvedélyükkel, az autószimulátorokkal a lehető legmagasabb szinten. Évek óta már nem csak saját szórakoztatásukra készítenek ilyen gépeket, hanem rendezvényeken jelennek meg velük, sőt rendelésre is építenek.

Tavaly év végén komoly mérföldkőhöz értek, hosszas előkészítő munka után elkészült legújabb gépük, az S1M One. Szinte még meg sem száradt a festék a prototípuson, máris élesben kipróbálhatta a nagyközönség 2015 őszén PlayIT-Veletech rendezvényünkön. Mi nemrégiben, a fejlesztők bázisán, nyugodtabb körülmények között ismerkedtünk meg alaposabban ezzel a különleges szerkezettel.

Miért olyan érdekes a S1M One? Azért, mert ez a gép megtestesíti a SimHouse minden tudását és a legújabb fejlesztéseket. Most alakultak úgy a körülmények, hogy minden korábbi elképzelést meg tudtak valósítani kompromisszumok nélkül: beérett a több éves fejlesztés során összeszedett tapasztalat, emellett az időbeli és anyagi erőforrások is végre maradéktalanul összeálltak. Időrendben utolsónak lett készen a legérdekesebb irányítószerv, a kormány.

A berendezés a nyílt OpenSimWheel projekt alapján épült, ami egy közvetlen meghajtású, tehát áttétel nélküli ipari motort illeszt be a számítógépes szimulátorok világába. A felhasznált Mige 130ST-M10010 motor laikusok számára is mellbevágó paramétere 11,5 kilogrammos súlya. Egy kilowattos maximális teljesítménye sem akármi, 20 Nm-es csúcs forgatónyomatékával a legdurvább, szervorásegítés nélküli versenyautók kormányrendszerének bika erejét is könnyedén szimulálni tudja. Mindeközben percenként 1000 fordulat a csúcssebessége, így nem csak erős, hanem félelmetesen gyors is.

Ez persze magában csak a motor, amihez kell áramellátás és teljes vezérlés is. Erre egy külön, 600 wattos tápot és 14 bites, nagy dinamikatartományú szervovezérlőt építettek. A karlecsavaró bestia a széria szimulátorkormányoknál el sem képzelhető pontosságra tett szert, Attila, a szimulátor vezetőtervezőjének szavaival élve kifinomultan brutális a szerkezet. A motorra a versenysportból ismerős, vaskos gyorszárral került rá a nagyszerű MomoMontecarlo kormány, de bármilyen más modell is felszerelhető.

Mögé szénszálas műanyag vázra jó néhány, versenyzés közben hasznos gombot és kapcsolót telepítettek, és ebből az anyagból készültek a mágneses érzékelős váltófülek is. A hozzájuk tartozó elektronikát 3D nyomtatóval gyártott, egyedi burkolat rejti. A spirálos adatkábellel együtt az egész szerelvény úgy néz ki, mintha egyenesen valami agyontuningolt utcai járgányból vagy versenyautóból emelték volna át.

A S1M One legdurvábban túlméretezett része mégsem a kormány, hanem a pedálsor – az utóbbi években hatalmasat változott. Már 2013-ban is elég robusztus volt, csak néhány alkatrész maradt benne az eredeti Logitech G27-ből, ám a legújabb modellben utolsó csavarjáig egyedi, vaskos rozsdamentes acéllemezekből, minőségi golyóscsapágyakkal megépített, több mint 15 kilogrammos szörnyeteget taposhatunk. Fékpedálja mögött 200 kilogrammig állítható load cella dolgozik, ez bőségesen elegendő a Formula 1-es autók betonkemény fékjének szimulálásához is. Természetesen beépítési szöge és helyzete állítható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés