Samsung UE46D6530WS 3D tévé tesztje

Képminőség

Képjavító szolgáltatások

Hirdetés

A trendeknek megfelelően ebbe a készülékbe is beépítettek jó csomó, hangzatos nevű képjavító technológiát. Ezek közül mindenképp érdemes kiemelni a dinamikus kontrasztot, a fényerő mozgáshoz és a LED mozgásjavítás opciót, amelyeket ki kell kapcsolni. A legelső túlságosan agresszív még gyenge fokozaton is, a kép ugyanis zavaróan vibrál a sötét és a világos jelenetek váltakozásakor.

A középső egy energiatakarékos funkció, amely a külső fényviszonyokat veszi figyelembe a fényerő automatikus beállításánál. Ez viszont azt eredményezi, hogy ha elmegy egy felhő az ablak előtt vagy felkapcsolja valaki a lámpát a szobában, akkor magától változik az említett paraméter. Szépek a zöld gondolatok, de annyit nem lehet ezzel megspórolni, hogy az ember elviselje az esetleges kellemetlenséget. A LED mozgásjavítás aktiválásával pedig a háttérvilágítás ereje módosul automatikusan gyors mozgások esetén. Ez elméletileg azzal jár, hogy kevéssé érzékeljük elmosódottnak a képet, ezeket az előnyöket viszont egyáltalán nem tapasztaltuk.

Ami remek, az a fekete tónus, hisz aktiválásával láthatóan mélyülnek a sötét árnyalatok. A bőrszín tónussal érdemes óvatosan bánni, de az is igaz, hogy ezzel remekül fel lehet javítani a kép minőségét adott esetben. Az Éljavítással az egyes objektumok kontúrjai élesíthetőek, amire normális minőségi forrás esetén nincs szükség, ám a gyatra analóg adásoknál kimondottan jól jöhet.

A digitális zajszűrés is ebben az esetben jöhet jól, hiszen ez a csíkozódás, villódzás kiküszöbölésére hivatott. A tuner viszont olyan jó, hogy ilyen jellegű problémával egyáltalán nem találkoztunk, úgyhogy ezt is érdemes likvidálni. Az interpolációs eljárást használó Motion Plus ebbe a tévébe is bekerült, azonban látványosan csak az átfutó szövegcsík megjelenését javítja fel.

Képarány

A kötelező 4:3 és 16:9 képarányok mellett létezik egy nagyítás opció is, amely a látáskorlátozottak számára lehet hasznos, de ez azzal jár, hogy a kép egyes részei eltűnnek. Jó ötlet, hogy ilyenkor a kép helyzete bizonyos korlátok között mozgatható, azaz ha nagyítás után a műsorvezető fél feje kilóg a képből, viszont alul az érdektelen díszlet tovább látszik, akkor ez a probléma így orvosolható. Amennyiben valaki az automata szélességet választja, akkor jár a legjobban, hiszen ilyenkor az elektronika magától teljesen kitölti a képet, nem maradnak sehol fekete csíkok, nem lógnak le képrészletek, és mindezt úgy, hogy láthatóan nem is torzul a kép.

Clouding, utánhúzás

Az Edge-LED háttérvilágítási eljárásnak köszönhetően némi felhősödés tapasztalható, de a helyzet korántsem olyan vészes, mint mondjuk egy évvel ezelőtt. A szórakozást legalábbis ez nem zavarja meg. Akadozásba sem futottunk bele, még az igen gyors jeleneteknél sem, utánhúzással viszont némiképp meglepő módon találkoztunk. Igaz, csak egyetlen alkalommal, teniszmeccs nézése közben, viszont ott elég sokszor. Nem volt túl zavaró, de az tény, hogy az effektus jelentkezett. A ferde vonalak megjelenítés sem problémamentes, ez is a tenisznél jött ki a legbrutálisabban, tényleg sokkolóak voltak a cakkos-lépcsős vonalak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés