Online játékok
Játékok | Atom N230 + Ion (GeForce 9300) | Atom N330 + Ion (GeForce 9300) | Athlon LE-1660 + GeForce 8200 | Athlon LE-1660 + AMD 780G |
Starcraft Broodwar multiplayer 640x480 |
OK | OK | OK | OK |
Counter Strike 1.6 multiplayer 640x480 minimum / 1024x768 minimum |
70 / 68 | 82 / 79 | 212 / 199 | 217 / 203 |
Team Fortress 2 multiplayer 640x480 minimum / 1024x768 medium |
akad / játszhatatlan | játszható / nem az igazi (800x600-ban már OK) | 31 (játszható) / 26 | 31 (játszható) / 27 |
Quake Live (Quake 3) multiplayer 640x480 butított / 1024x768 butított |
100+ / 80-100 | 100+ / 90+ | 125+ / 90-110 | 125 (necces) / 100-125 |
World of Warcraft multiplayer Azuremyst 1024x768 fair/ 1024x768 good |
25-30 / 15-20 | 35-40 / 25-30 | 55-60 / 30-40 | 45-50 / 25-30 |
World of Warcraft multiplayer Thunderhorn 1024x768 fair/ 1024x768 good |
30+ / 25+ | 35+ / 25+ | 50+ / 30+ | 50+ / 25+ |
Call of Duty 4 multiplayer 640x480 minimum/ 1024x768 minimum |
60-70 / 40-50 | 60-90 / 40-60 | 70-110 / 40-60 | 70-110 / 30-50 |
Mielőtt belefogtunk volna a tesztelésbe, felmerült bennünk a kérdés, hogy mi értelme ezeket a gépeket a legújabb játékokkal, semmitmondó beállítások mellett letesztelni, hiszen ezeket a konfigurációkat úgysem játékra fogja használni a tulaj. Ezért eszünkbe jutott, hogy mi lenne, ha azt néznénk meg, hogy a népszerűbb online, illetve LAN-partikon szereplő játékok elfutnak-e rajtuk, elvégre nem lenne rossz, ha a LAN-partira egy kis gépet kellene elvinni a nagy, 20 kilós monstrum helyett. Végül összeállt a kép, kiválasztottunk hat játékot. A Starcraft Broodwar viccesnek tűnik, 10 éves múltjával, 640x480-as felbontásával és 256 színével nem okozott gondot egyik rendszernek sem (az lett volna az igazi vicc, ha problémát okozott volna). A CS 1.6-ot még mindig sokan tolják, és általában az a kívánság, hogy legyen meg a stabil 100 fps. Most kiderült, hogy az Atom erre nem képes, de az AMD-s rendszerek igen. A Team Fortressben nincs szükség olyan sok képkockára másodpercenként, de azért jó az, ha két 15-16 fős csapat összecsapásánál nem roggyan össze a gép: erre 1024x768-ban maradéktalanul csak az AMD-s konfigok voltak képesek, a kétmagos Atom csak 800x600-ig volt rendben, az egymagos pedig még addig sem. A Quake Live a Quake 3 böngészőbe épített változata, amiről sokáig az volt a vélekedés, hogy kell az a stabil 125 fps, hogy nagyot tudjunk ugrani. Ez azonban ma már nem igaz, mert egy új modot használnak a szerverek, amivel kiiktatták ezt a korlátozást: mind a négy gép megfelelő, de tudnunk kell, hogy Aero használata mellett mindenképpen fullscreent használjunk. A World of Warcraft általában akkor lassul be amikor sokan vannak egyszerre egy helyen. Végül is a számokból nekünk az jött le, hogy mind a négy gép megfelel a feladatra, de ha tutira akarunk menni, akkor az AMD-s rendszert kell választani. A Call of Duty 4-gyel is eljátszogattunk egy kicsit, 640x480-ban és 800x600-ban még nincs gond, de 1024x768-ban (teljesen lebutított grafikával) be-beesik az fps-számláló 30 alá a csata hevében a robbanások és torkolattüzek hatására.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!