Tesztek III.
Még csak ezek után következtek azok a játékok, amelyek tényleg rendesen megizzasztják a videokártyákat. Korábban említettük, hogy először az ATI-s konfigurációkat teszteltük le. Az X1900-asokkal 1920x1200-as felbontás és next-gen (!) kapcsoló mellett, 6-szoros FSAA-val játszható sebességet futott a játék, viszont arra nem számítottuk, hogy a (Quad-)SLI-vel végzett tesztek ilyen gyengén sikerülnek. Ami érdekes még, hogy mindkét SLI-s konfiguráció 17 fps-t futott, ám mivel az órajeleket nézve két teljesen különböző kártyáról van szó, ezért arra gyanakszunk, hogy valamilyen limitbe ütköztek az NVIDIA versenyzői. Vagy egyszerűen csak a meghajtóprogram hibájáról van szó.
Az Oblivion különös kegyetlenséggel szokott leszámolni a VGA-kal, most azonban nem fogott ki egyik konfiguráción sem, igaz, ezúttal csak a városban járkáltunk, és nem az erdőben. Mindkét esetben 1920x1200-as felbontást teszteltünk először 6/8x AA-val, majd AA nélkül, de HDR-rel. A sorrend mindkét esetben azonos volt, sőt még a képkocka/másodperc eredmények is majdnem megegyeztek a két esetben.
Az utolsó játék a Call of Juarez volt, melyben teljes mértékben értelmetlen eredményeket kaptunk. A két CrossFire konfiguráció egymáshoz viszonyított sebességével nincs gond, de a 7900 GTX SLI túlságosan elhúzott a 7950 GX2 Quad-SLI-től, jobban, mint az az órajelekből következne, így ezt nem tudjuk mire vélni. Sajnos csak később tudtuk meg, hogy a játék nem támogatja az élsimítást (ez látszott is a grafikán).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!