Négy játékos egér három egérpadon

CM Storm Inferno

Nyári játékos egér-megatesztünk után újra elővesszük ezt a témát, ami egyesek számára legalább olyan fontos, mint amennyire mások lényegtelennek tartják. Mi véleményünkkel valahol a középmezőnyben helyezkedünk el: úgy gondoljuk, egy jó egér – ami nem feltétlenül nagyon drága – sokat javíthat nem csak játékbeli, hanem hétköznapi teljesítményünkön is. Persze, mint mindenhol, itt sem szabad túlzásokba esni! Mai négyesünk játékos szemmel nézve a visszafogottabb kategóriába tartozik.

Az Inferno a CM Storm második próbálkozása a Sentinel Advanced után. Elsősorban RPG játékosok igényeihez igazították, melyek jelentősen eltérnek az FPS-esek követelményeitől, akikre rendszerint a gamer egereket szabják. Formáját jobb kézhez igazították, és a nagyobb „terpeszkedős”, tenyeres fogáshoz illik, ugyanis az RPG játékok nem igényelnek olyam precíz és hirtelen kezelést, mint a lövöldözősök.

Amire viszont szükség van, az a sok gomb, ebből az Infernónak összesen tizenegy van. Hármat találunk a hüvelykujjas részen, ráadásul a leghátsó, Storm Tactics fantázianevű váltógombként működik, lenyomva tartva újabb funkciókat aktiválhatunk a többi gombon, ezzel számuk lényegében megduplázódik. Okos húzás, hogy a sok gomb közül kettőre (oldalt a középsőre, felül a bal szélsőre) egy-egy kis dudort tettek, hogy vakon is tájékozódhasson kezünk.

Szemből nézve újabb négy, hosszúkás gombot találunk a három hagyományos mellett. A fő gombok széleire tették őket, így azok elégé beszűkültek. Felül van még egy hatszögletű gomb, amivel az egér fedélzeti memóriájában tárolt profilok között válthatunk. Az Inferno görgője játékos szokás szerint igényes, de nem dönthető oldalra. Vezetéke is „gémer”, tehát cipőfűzőszerű, és jó hosszú, 210 centiméteres. Megtörésgátló nincs a végén. Rácsos elején keresztül vörös fény szűrődik ki, ami szerencsére kikapcsolható, akárcsak hátán a CM Storm embléma világítása.

Alul dupla lézeres érzékelőt találunk, melynek maximális felbontása 4000 dpi, szóval nem tartozik az abszolút elitbe, de szégyenben sem marad 3000 és 5000 dpi közötti konkurensei mellett. Természetesen 1000 Hz-en kommunikál a számítógéppel. Alján nem találtunk súlyozós rendszert, csak három méretes csúszótalpat.

A sok gombhoz jó összetett vezérlőprogramra van szükség. Az Inferno méretes kezelőpultjának első lapján található a tizenegy gomb beállítója, amiből valójában „csak” kilenc funkciója módosítható. A bal hátsó „shift” és a felső módváltó funkciója kötött. Utóbbihoz az alap gyárin kívül három profilt rendelhetünk, melyek a fő ablakból balra kinyíló panelen állíthatóak. Ide került még a kurzormozgás és a klikkelés sebességének állítása. Alul az öt felbontási szintet állíthatjuk be, ezek meghajtó nélkül, a felső gombok és görgő segítségével is módosíthatóak. Sajnos az öt szint viszont megmarad, számukat nem lehet csökkenteni, pedig sok esetben elég a két-három lépcső.

A további négy fülön már csak a gombok funkcióit állító paraméterek vannak. Először is itt a Storm Tactics, vagyis a váltógomb beállítója, melyhez akár két további gombot is lenyomhatunk, így hozhatunk létre plusz nyolc virtuális gombot. Lényegében sokkal többet is össze lehetne hozni, ha figyelembe vesszük, hogy a másik kilenc gombból egyet vagy kettőt vehetünk bele a programozásba. Persze már így is rengeteg lehetőségünk van, hiszen az egyes gombokra nem csak leütésekből (legfeljebb 256 darab) álló sorozatokat, hanem 512 műveletnyi, feltételekkel, ciklusokkal ellátott szkripteket is készíthetünk. Vissza kell még térnünk a Storm Tactics oldalra, mert oda került a görgő és a világítás beállítása. Utóbbi állandóan világíthat, lüktethet, villanhat a gombok megnyomására, de akár ki is kapcsolhatjuk.


A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés