Asus N550 – próba
Kimondottan kellemes gépelés esik a szigetes billentyűzeten, de az elődmodellt ismerve nagyjából erre is számítottunk. Jó pont jár a háromszintű billentyűzetvilágításért és a gombsorok szép beépítéséért is. A csuklótámaszba hatalmas és jól használható touchpadet tettek, integrált gombjai nagyon szépen jártak. Derekasan helytállt a multimédiás Asus hangrendszere is, de ezen újfent nem lepődtünk meg. A Bang & Olufsenhez tartozó ICEpower szakemberei már az előző N generációnál is nagyszerű munkát végeztek, a kis külső mélynyomó pedig nagyszerűen kiegészíti a belső hangszórókat, de azok nélküle is megállják a helyüket.
A processzor és a benne lévő grafikus mag teljesítményét már korábban elemeztünk, de az N550 különálló grafikus kártyája is megér egy misét. Az NVIDIA legfrissebb GeForce 700-as családjába tartozik, mely csak nevében új; a 600-asok egy részéhez hasonlóan Kepler architektúrás GPU-kra épít. A GeForce GT 750M-nek 384 számolóegysége van, melyek közel 1 GHz-es órajelen működnek, kár hogy esetünkben a hozzá mellékelt 4 GB memória csak DDR3-as, és nem GDDR5-ös volt.
Játéktesztek – 1366x768 | GeForce GT 750M DDR3 RAM |
GeForce GT 660M GDDR5 RAM |
GeForce GT 640M GDDR5 RAM |
---|---|---|---|
Far Cry 2 – DX10 magas | 65 | 107 | 67 |
Far Cry 2 – DX10 4xAA max. | 60 | 77 | 58 |
Far Cry 3 – DX11 alacsony | 37 | - | - |
Far Cry 3 – DX11 közepes | 30 | - | - |
Grid 2 – közepes | 94 | - | - |
Grid 2 – 2xMS magas | 70 | - | - |
Stalker – DX11 közepes | 60 | 93 | 75 |
Stalker – DX11 magas | 55 | 86 | 70 |
Starcraft 2 – magas | 81 | 59 | 53 |
Mass Effect 2 – maximális | 60 | 59 | 60 |
Sniper Elite 2 – közepes | 56 | 73 | 56 |
Talán éppen a memória az oka, hogy a GeForce GT 750M az esetek többségében inkább a korábban GDDR5 memóriával próbált GeForce GT 640M közelében teljesített, és nem a GTX 660M nyakán lihegett, ahová pedig paraméterei alapján vártuk. Valami probléma lehetett az egyelőre egyetlen elérhető NVIDIA grafikus meghajtóval is, mert a Far Cry 3-ban nagyon küszködött a GeForce, alig volt jobb az Intel HD Graphics 4600-nál. Alkalomadtán visszatérünk majd ennek a VGA-nak a tesztjéhez.
Érdekesen viselkedtek a grafikus kártyák a hőterhelés vizsgálata alatt is. Amikor játékkal terheltük a hardvert (IGP és különálló VGA használata mellett is) kevésbé hangosodott fel, mint amikor 4-5 CPU-szálon végeztünk teljes terheléses méréseket. Ez minden bizonnyal az új energiavezérlési rendszernek köszönhető; amikor a játék mellett nem kellett az összes CPU-mag, akkor valószínűleg lekapcsolta őket. Amikor viszont csak a CPU néhány szála dolgozott, alaposan megemelkedett a végrehajtó egységek órajele.
Terhelés alatt elég barátságos hőmérsékletet és zajszintet mértünk. A notebook alja csak a hűtésnél melegedett picivel 40 °C fölé, a hátrafelé kijutó hangból pedig játéknál csak halk 22 dB, a CPU-t kihajtva átlagos 28 dB hallatszott a felhasználó felé, vagyis a notebook a teljes CPU-terhelést kivéve kimondottan halkan dolgozik.
A beépített GeForce, a kezdetleges meghajtók és a nagy fogyasztású IPS panel miatt még nem tudunk biztosat mondani a mobil Haswell fogyasztásáról. Tesztgépünk 55 Wh-s akkuval kereken ötórás nyugalmi időt ment, HD videóval több mint három és fél óráig húzta, IGP-s játékban 69 percet, a GeForce-szal 59 percet bírt. Ebből 9,2 wattos nyugalmi, 15 wattos HD videós és 48, illetve 56 wattos játék alatt mért átlagfogyasztás következik, ami nem számít eget rengetőnek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!