Milyen vasat rakjak a World of Tanks alá?

Hirdetés

Némi variálás CPU-fronton

Láthattuk, videokártya terén, jó beállítások mellett meglehetősen szerények a játék igényei. Lefordítható ez úgy, hogy a ma kapható középkategóriás diszkrét VGA-k esetében biztosak lehetünk a Full HD vagy a feletti felbontású, maximális grafikán megkapott játékélményben. Mely kártyák ezek? Pl. az AMD Radeon R7 370 vagy az NVIDIA Geforce GTX 950. A CPU azonban éppoly fontos eleme a kapott teljesítménynek, mint a grafikus modul, és azzal is tisztában vagyunk, hogy nem sokan fognak nyolcmagos i7-tel gépet fejleszteni World of Tanks alá. Pár processzort beizzítottunk hát, hogy az alábbi grafikon eredményeihez nyújthassanak szolgálatot.

A GTX 980 Ti VGA esetén az élsimításos tesztekben CPU-limitre gyanakodtunk, és nem is alaptalanul. Egyrészt hihetetlen mértékben kedveli ez a motor az Intel CPU-kat (ebben azért az Intelek egy szálon mutatott magasabb teljesítménye nagy segítség), ott kezdődik velük a minimum fps, ahol az AMD-s rendszerek átlagban kifutják magukat. Másrészről még a bivalyerős processzorral is akkora a CPU-limit, hogy 33% órajelemelés hatására kis híján ugyanennyit gyorsult a játék. Fájó szívvel kell ugyanakkor tudomásul venni, hogy nagyjából 120 fps környékén mesterséges korlátot tartalmaz a játékmotor, Intel CPU-ból már egy kicsike kétmagossal is megelégszik.

Felbuzdulva mindezen, magunk is kíváncsiak lettünk, hogy ha nem egy csúcs VGA társul épp a CPU-hoz, akkor a processzorerőt mesterségesen és jelentősen visszafogva hogy is festhet a kép. A 8 magos, 16 szálon végrehajtani képes (8c16t) központi egységben le is tiltottunk hirtelen 6 magot, valamint a Hyper-Threadinget, 4 GHz-es tuningját pedig 2 GHz-re feleztük. Szinte veszteség nélkül vette az akadályt, a mellette szolgálatot teljesítő R7 260X-szel szinte el sem térő, mérési hibán belüli eredményt sikerült kimérnünk!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés