Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

Tesztkonfiguráció, metodika

Méréseink során törekedtünk arra, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk, amit olvasóink is könnyen reprodukálhatnak, így a játék beépített benchmarkját használtuk. A tesztek egyik és legfontosabb alappillére jól bevált, X99-es tesztkonfigurációnk, mely sokaknak már bizonyára ismerős lehet. Az alaplap egy Asus X99-PRO modell, míg a processzor feladatát egy fixen 4 GHz-re tuningolt Intel Core i7-5960X tölti be, hogy minél többet ki tudjunk passzírozni a tesztelt alkalmazásból. A rendszermemória mérete továbbra is 32 GB. A HyperX Fury típusú DDR4 modulból összesen négy található az alaplapban, így azok négycsatornás üzemmódban, 2666 MHz-en hasítanak.

Hirdetés

Az egyre csak hízó játékok okán SSD-ből már kénytelenek voltunk egy 500 GB-os modellt választani, egészen konkrétan egy Samsung 850 EVO-t, bár jelen tesztünkben csak a Hitman és az operációs rendszer futtatása volt a feladata. Ez a negyedik alkalom, hogy a 64 bites Windows 10 Próra frissített tesztrendszerünk bevetésre kerül, aminek mostanra érett be a frissítése, hiszen a DirectX 12-es mód kizárólag ezzel érhető el. A tesztrendszer további komponenseit az alábbi táblázat ismerteti.

Tesztkörnyezet
Videokártyák NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6 GB – referencia (GeForce Game Ready Driver 364.51)
NVIDIA GeForce GTX 780 Ti 3072 MB - referencia (GeForce Game Ready Driver 364.51)
NVIDIA GeForce GTX 960 2048 MB - ASUS STRIX OC (GeForce Game Ready Driver 364.51)
NVIDIA GeForce GTX 950 2048 MB - ASUS STRIX OC (GeForce Game Ready Driver 364.51)
AMD Radeon R9 Fury 4096 MB – ASUS Strix (Radeon Software - Crimson Edition 16.4.1)
AMD Radeon R9 290X 4096 MB - Sapphire Tri-X OC (Radeon Software - Crimson Edition 16.4.1)
AMD Radeon R9 380 4096 MB - Sapphire Nitro OC (Radeon Software - Crimson Edition 16.4.1)
AMD Radeon R7 370 4096 MB - ASUS STRIX OC (Radeon Software - Crimson Edition 16.4.1)
AMD Radeon R7 240 1024 MB - HIS (Radeon Software - Crimson Edition 16.4.1)
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz) – különböző órajelek; EIST, C1E / C-state, Turbo Boost off
AMD FX-8350 (4 GHz) – alapértelmezett beállításokkal
Alaplap ASUS X99 PRO (BIOS: 2101) – Intel X99 chipset
ASUS Crosshair V Formula-Z (BIOS: 2201) – AMD 990FX chipset
Memória 32 GB (4 x 8 GB) HyperX Fury DDR4-2666 – HX426C15FBK4/32
2 x 4 GB G.Skill RipjawsX DDR3-1866 – F3-14900CL9Q-16GBXL
Háttértár Samsung 850 EVO 500 GB MZ-75E500 (SATA 6 Gbps)
Processzorhűtő Noctua NH-D14 SE2011
Gyári AMD hűtő
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Acer B326HUL (32")
Operációs rendszer Windows 10 Pro 64 bit

Az X99-es tesztkonfigurációnk
X99-es tesztkonfigurációnk [+]

Ahol az Intel Core i7-5960X processzor órajelét és beállításait külön nem jeleztük, ott a korábbi tesztekben is megszokott 4 GHz-en, minden magjával és HT-vel együtt, túlhajtva üzemelt. A videokártyák meghajtóprogramjaiból a teszt mérései során elérhető legfrissebb verziót használtuk, ha erre lehetőség volt. Itt nem volt opció a régebbi, de biztosan stabil kiadás telepítése, aminek több oka is van. Mindkét gyártónál folyamatosan optimalizálják a kódot, és erősen fókuszálnak a DirectX 12-re. Ez a 16.4.1-es Crimson Hotfix és a 364.51-es NVIDIA driver használatát jelenti. A legfrissebb, 364.72-es GeForce Game Ready WHQL meghajtóprogrammal a program DirectX 12-es módban egész egyszerűen állóra fagyott a báltermi jelenetnél. A fagyást sokszor reprodukáltuk, DirectX 11-ben nem jelentkezett, és a korábbi driverrel is hibamentes volt a futtatás.

A két csúcskártya GPU-Z ablaka A két csúcskártya GPU-Z ablaka
A két csúcskártya GPU-Z ablaka [+]

Hogyan mértünk?

Ezúttal szintén kaptunk jól konfigurálható beépített benchmarkot, így könnyű dolgunk lehetett volna, de mégsem volt, ezúttal sem. Sajnos a minimum FPS-t a játék saját teljesítménytesztje nem írja (csak a Steam overlay), és nem is menti a logfájlba. Frametime ugyan szerepel, de a többszáz kilobájt méretű TXT fájlból hosszadalmas és körülményes volna a kinyerése. A FRAPS DirectX 12 üzemmódban sajnos nem működött, így azt sem használhattuk. Korábbi, DirectX 12-t elemző cikkünkben is szerepelt ugyanez a probléma, ezúttal ismét nem fognak a minimum FPS értékek szerepelni, csak az átlagok.

Az egységesség érdekében a játék saját teljesítménytesztjének kimenetéből a CPU FPS-t szerepeltettük mindegyik diagramunkon. Ez csak elnevezési sajátossága a programnak, ne tévesszen meg senkit, ez a képernyőn megjelenő FPS érték. Kicsit más logika szerint menti a program, mint a korábbi tesztben szereplő Ashes of the Singularity, de az alapkoncepció ugyanaz: csak a fejlettebb API használata során nyerhetünk ki külön CPU és külön GPU használati eredményeket.

Azok számára, akik a játékkal még nem rendelkeznek, de szeretnék a logfájlt tanulmányozni, az egyik példányt itt elérhetővé tesszük.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés